توان نظامی ایران بسیار بزرگ‌تر از تصورات آمریکا

  • کد خبر : 234414
  • 01 آبان 1399 - 6:40
به گزارش نیوز،

 در ژوئن ۲۰۱۹ زمانی‌که سامانه پدافند هوایی “سوم خرداد” هواپیمای غول‌پیکر “گلوبال هاوک” آمریکا را بر فراز تنگه هرمز ساقط کرد، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که “ایران مرتکب خطای بزرگی شده است”. دونالد ترامپ در پایان نشست‌ها در کاخ سفید برای بررسی نحوه پاسخ به این اقدام ایران، گفت: “به زودی خواهد دید”، ولی جهان تا به این لحظه پاسخ آمریکا را ندیده بلکه حتی ترامپ از ایران به دلیل سرنگون نکردن هواپیمای جاسوسی آمریکایی، که حامل ۳۵ نظامی بود، تشکر کرد.

هواپیمای گلوبال هاوک یک هواپیمای معمولی نیست بلکه گوهر تاج صنایع نظامی آمریکا محسوب می‌‎‌شود و آمریکا از این نوع هواپیما که ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار دارد، ۴ فروند دارد و این هواپیما ۹۰۰ کیلوگرم دستگاه جاسوسی را حمل می‌کند و می‌تواند در ارتفاع ۶۵ هزار پایی افزون بر ۳۰ ساعت پرواز کند و مسافتی حدود ۱۵ هزار کیلومتر را طی کند. این نوع هواپیما همچنین می‌تواند تصاویری باکیفیت مناسب را از مناطق وسیعی در هر شرایط آب و هوایی جمع‌آوری و اهدافی را در محدوده دایره‌ای به قطر ۳۶۰ کیلومتر رصد کند. این هواپیما توسط ۴ خلبان از یک پایگاه زمینی مدیریت می‌شود.

خصوصیات این هواپیما را برای تبلیغ صنایع نظامی آمریکا مطرح نکرده‌ایم بلکه می‌خواهیم دامنه پیشرفت صنایع نظامی ایران را به تصویر بکشیم و بگوییم که چنین خصوصیاتی نیز نتوانسته هواپیمای آمریکایی را از تیررس سامانه پدافند هوایی “سوم خرداد” در امان نگه‌دارد. به نحوی که مجله “تایم” آمریکا در گزارشی اذعان کرد که توان نظامی ایران بسیار بزرگ‌تر از تصورات آمریکا درباره آن است.

امروز سامانه “سوم خرداد” و دیگر سامانه‌های پدافند هوایی ایران در رزمایش‌های دفاع هوایی “مدافعان آسمان ولایت ۹۹”، که امروز( چهارشنبه) آغاز شده، مشارکت می‌کنند که هماهنگی، هدایت و کنترل عملیات پدافند هوایی نیروهای مسلح برای تقویت پدافند هوایی منسجم و موثر در برابر هرگونه تهدید هوایی در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی و تحت هدایت و طرح‌ریزی عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی کشور را از اهداف اصلی این رزمایش عنوان شده است.

ایران در این رزمایش گوشه کوچکی از توانایی‌های پدافند هوایی خود را به نمایش خواهد گذاشت و در نخستین مرحله از آن، گسترش و استقرار سامانه‌های پدافندی اعم از سامانه‌های موشکی، راداری و پدافندی با تاکید بر قابلیت جابجایی و واکنش سریع نیروهای عملیاتی و همچنین رعایت اصول پدافند غیرعامل برای فریب دشمن انجام می‌شود. همچنین طبق اعلام امیر سرتیپ دوم “عباس فرج‌پور” سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی مدافعان آسمان ولایت ۹۹، در این رزمایش کلیه سامانه‌های کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری که توسط یگان‌های ارتش و سپاه به کار گرفته می‌شود، کاملا بومی و تولید شده به دست متخصصان و جوانان متعهد کشورمان در نیروهای مسلح و صنایع دفاعی است.

این اقتدار و قدرت ایران، که بخشی از آن را امروز مشاهده می‌کنیم، استکبار شرق و غرب طی ۴۰ سال تمام توان‌شان را برای نابود کردن آن به‌کار گرفته‌اند و حاضر نشدند به ایران طی جنگ ظالمانه‌ای که رژیم صدام علیه این کشور به‌راه انداخت، سیم خاردار و گلوله‌های کلاشینکف بفروشند و حتی تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ملت ایران تحمیل کردند ولی ایران به فضل مقاومت و پایداری‌ ملت و رهبری‌اش و جانفشانی‌های مردم و نظامیان خود رویای دشمن را به کابوس تبدیل کرد و امروز می‌بینیم که آمریکا جهان را درخصوص هرگونه مراوده تسلیحاتی با ایران تهدید می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=234414

ثبت نظر

-