طلا در مسیر صعود /سیگنال نقره به پیروزی جو بایدن

  • کد خبر : 233705
  • 30 مهر 1399 - 16:25
طلا در مسیر صعود /سیگنال نقره به پیروزی جو بایدن

به ‌گزارش نیوز، قیمت اونس طلا در ساعت ۳:۳۰ دقیقه بعد از ظهر امروز با ۱۰ دلار افزایش به ۱۹۱۷ دلار رسید.  قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۹۲۳ دلار هم رسید یعنی بالاترین قیمت ۸ روز گذشته.

قیمت نقره نیز با ۳۲ سنت افزایش به ۲۵٫۰۲ دلار رسیده است. تحلیل‌های فنی طلا سایت اینوستینگ  برای ساعات و روز آینده قویاً توصیه به خرید دارند و تحلیل‌های فنی طلا سایت تریدینگ‌ویو توصیه به خرید دارند.

نمودار طلا

افزایش ۶۰ درصدی قیمت نقره تا ۱۲ ماه آینده

برادران هانت ۴۰ سال پیش تلاش کردند بر بازار «طلای مردمان فقیر» یعنی نقره تسلط پیدا کنند، نقره قبرستان سرمایه‌گذاران محسوب می‌شد، بنابراین هنگامی که اوایل این هفته سیتی بنک، یک بانک سرمایه‌گذاری بزرگ پیش‌بینی کرد قیمت نقره ۶۰ درصد افزایش می‌یابد سرمایه‌گذاران با بی‌اعتنایی از کنار آن گذشتند. 

سیتی بنک پیش‌بینی کرده است که در ۱۲ ماه آینده، هر اونس نقره به ۴۰ دلار میرسد، این درحالی است که قیمت فعلی نقره بر روی ۲۵ دلار در نوسان است و از ابتدای سال گذشته ۳۸ درصد از ۱۸ دلار در هر اونس افزایش یافته است.

پیش‌بینی صعودی سیتی برای نقره براساس تقاضای فزاینده سرمایه‌گذاران به عنوان یک نقطه ورود کم هزینه به دنیای فلزات گران‌بها است که  همچنین تقاضای صنعتی رو به رشدی هم دارد. اما پیش‌بینی‌های این بانک به صعود ۶۰ درصدی قیمت نقره ختم نمی‌شود. سیتی همچنین استدلال می‌کند تحلیل‌فنی برای دو برابر شدن قیمت نقره و رسیدن آن به ۵۰ دلار در هر اونس نیز وجود دارد و حتی بیش از آن،  به طور بالقوه قیمت اونس نقره می‌تواند چهار برابر افزایش یابد و به ۱۰۰ دلار برسد.

خاطره برداردان هانت از نقره

به گفته سایت مجله فوربز اما، سرمایه‌گذاران که اتفاقات سال ۱۹۸۰ را به یاد دارند نسبت به چنین پیش‌بینی‌های خوش بینانه‌ای، بسیار بدبین هستند و درنتیجه احتیاط خواهند کرد. به نوشته فوربز، در سال ۱۹۸۰ سه تاجر نفت اهل تگزاس، معروف به برادران هانت (نلسون بانکر هانت، لامار هانت و ویلیام هربرت هانت) طرحی را برای «گوشه» کردن یا انحصار بر بازار نقره اجرا کردند و تا نزدیکی تسلط کامل پیش‌رفتند.

برادران هانت

وقتی بورس کالا قوانین خود را در مورد استفاده از بدهی برای تأمین بودجه معاملات سخت‌تر کرد، طرح خانواده هانت و بانکداران آن‌ها نقشه بر آب شد و باعث شد قیمت نقره طی چهار روز ۵۰ درصد کاهش یابد، و باعث وحشت در بازارهای دیگر شد. در بازار امروز،  سایه رویداد سال ۱۹۸۰ هم چنان بر بازار نقره سنگینی می‌کند و باعث شده است که برخی از ناظران بازار از خطر تکرار تاریخ بسیار هراس داشته باشند. 

برنامه انرژی‌های پاک بایدن و بهبود تولید صنعتی

اما سیتی اطمینان دارد که چنین نیست و روند فعلی نقره را مشابه  روند سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ می‌بیند، زمانی که نقره قبل از عقب نشینی از ۱۱ دلار در هر اونس به ۴۸ دلار در هر اونس رسید.

شاید مهم‌ترین ویژگی نقره بر خلاف طلا این است که با بهبود احتمالی اقتصادی، نقره با کاربرد صنعتی، قیمتشافزایش می‌یابد. سیتی می گوید بیش از ۵۰ درصد مصرف نقره به تقاضای صنعتی گره خورده است درحالی که، ۱۰ درصد تقاضای طلا  جهت ساخت قطعات فلزی، خارج از جواهرات، استفاده می شود. سیتی اظهار می‌کند؛ به طور کلی، به نظر می رسد حدود ۸۰ درصد از مصرف نقره به تولید ناخالص داخلی وابسته است.

انرژی خورشیدی

سیتی بنک همچنین پیش‌بینی می‌کند، انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، بیش از طلا برای نقره صعودی است زیرا انتظار می‌رود هزینه‌های زیرساختی در فناوری‌های مانند فتوولتاییک (انرژی خورشیدی) که از نقره استفاده می‌کند، افزایش می‌یابد. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=233705

ثبت نظر

-