مقایسه نیسان رونیز و میتسوبیشی پاجرو
معرفی نیسان رونیز :
نسل اول نیسان رونیز ، به صراحت، یک محصول قابل قبول بود که در یک ایده عالی پیچیده شده بود. رونیز بین سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ موجود بود، یک سکوی متشکل از ریلهای بخش C ساخته شده از فولاد معمولی و دارای یک موتور V-۶ در دسترس است که نه تنها قدرت، بلکه دارای ۱۲ سوپاپ سوپرشارژ ۳.۳ لیتری SOHC سوپرشارژ جدید برای سال ۲۰۰۲، ۲۱۰ اسب متوسط تولید میکند.
از زمان معرفی رونیز، خودروسازانی مانند جیپ، کیا و لندرور تلاش کرده اند تا دستور العمل نیسان را کپی کنند. فضای داخلی با اندازه کافی است، رونیز اکنون از یک آلومینیوم DOHC ۲۴ سوپاپ V-۶ و نسخهای از پلت فرم F-Alpha با نام تجاری مارک تجاری برخوردار است، که از ریلهای قاب قویتر و کاملا جعبهای استفاده میکند، بسیاری از آنها از مقاومت بالاتر و فولاد سبکتر، حرکتی برای جبران وزن بالاتر جدید انجام شده است.
نیسان رونیز و میتسوبیشی پاجرو
نیسان یک آفرود ۴WD مجهز به شش سرعت استاندارد و چهار چرخ متحرک نیمه کاره اختیاری با برد کم را به ما قرض داد. آفرود ۴WD از لحاظ تفاوت با سایر لاستیکها دارای لاستیکهای BFGoodrich Rugged Trail، دیفرانسیل قفل کننده عقب، سه صفحه لغزنده، قالب مشکی بدنه و صندلیهای پارچهای آبی است.
اگرچه ما از چیدمان ساده و ارگونومی کارآمد قدردانی میکنیم، اما همچنین از تنوع رنگی بیشتری نیز استقبال خواهیم کرد، درج صندلیهای آبی برای زنده نگه داشتن فضا کمک چندانی نمیکند و فضای بیشتر پا در زیر صندلیهای جلو برای سرنشینان صندلی عقب مناسب است، که در غیر این صورت با دید و فضای کافی برای سر مواجه میشوند.
معرفی میتسوبیشی پاجرو :
میتسوبیشی پاجرو در انواع بدنه بلند ۷ نفره و ۵ نفره ارائه میشود تا متناسب با نیازها و سبک زندگی متنوع مشتری باشد. مدلهای دیزلی مجهز به موتور ۳.۲ لیتری ریل مشترک تزریق مستقیم دیزل است که مقررات مربوط به آلایندگی یورو ۴ را پاک میکند و نسبت به مدل قبلی ۱۵ درصد ساکتتر است. مدلهای بنزینی توسط یک موتور ۳.۸ لیتری V۶ SOHC MIVEC تأمین میشود که حداکثر توان تولیدی ۲۵۰ PS را تولید میکند.
این موتورها با گیربکس ۵ سرعته دستی یا گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک INVECS-II جفت میشوند. از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم انتقال قدرت پیشرفته، سیستم ضد لغزش، کنترل سرعت (cruise control)، سنسور باران، سنسور دنده عقب، قفل دیفرانسیل، سیستم ورود بدون کلید و روشن شدن خودرو بدون کلید اشاره کرد.
نیسان رونیز و میتسوبیشی پاجرو
پاجرو از پیشرانه کنترل الکترونیکی Super Select ۴WD-II به دلیل قابلیتهای فوق العاده آفرود که ارائه میدهد، از سلف خود استقبال خوبی کرده است. راننده میتواند از چهار حالت رانندگی متناسب با شرایط سطح و تنظیمات رانندگی خود استفاده کند.
سیستم کنترل کشش و پایداری فعال (ATSC) که نیروی محرک و ترمز را در هر چرخ به صورت جداگانه تنظیم میکند تا به پایداری بیشتر در هندلینگ و عملکرد خارج از جاده دست یابد، برای جاگذاری و کار با قفل دیفرانسیل عقب و گسترش قابلیتهای Pajero ارتقا یافته است.
پاجرو پیکربندی تعلیق جلو و استخوان مضاعف دو جناغی جلو و چند پیوند عقب را حفظ کرده است. استفاده از ثابتهای مختلف فنر و تنظیم کلی سیستم تعلیق باعث کاهش ۲۵ درصدی و بیشتر غلتکی برای بهبود هندلینگ و پایداری در همه سرعتها و ایجاد سواری مسطح و راحتتر شده است.
نیسان رونیز و میتسوبیشی پاجرو
خودرو
|
|
نیسان رونیز
|
میتسوبیشی پاجرو
|
کشور سازنده
|
|
ژاپن
|
ژاپن
|
سال (طراحی)
|
|
۲۰۰۵
|
۲۰۰۷
|
موتور
|
|
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
|
۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه
|
حجم موتور
|
|
۲۴۰۰سی سی
|
۳۸۰۰سی سی
|
حداکثر قدرت
|
|
۱۶۰ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه
|
۲۵۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
|
حداکثر گشتاور
|
|
۲۰۸ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه
|
۳۲۹ نیوتن متر در ۲۷۵۰ دور در دقیقه
|
جعبه دنده
|
|
۵ دنده دستی
|
۵ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
|
شتاب ۰ تا ۱۰۰
|
|
۱۵٫۲ ثانیه
|
۱۰٫۸ ثانیه
|
حداکثر سرعت
|
|
۱۶۱ کیلومتر در ساعت
|
۲۰۰ کیلومتر در ساعت
|
وزن
|
|
۱۷۷۰ کیلوگرم
|
۲۱۷۵ کیلوگرم
|
اندازه (میلیمتر)
|
|
۴۵۶۰ طول – ۱۹۱۰ عرض – ۱۸۸۰ ارتفاع
|
۴۷۶۵ طول – ۱۸۷۵ عرض – ۱۹۰۰ ارتفاع
|
فاصله بین دو محور
|
|
۲۴۹۴ میلیمتر
|
۲۷۷۹ میلیمتر
|
مصرف سوخت ترکیبی
|
|
۱۱٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر
|
۱۳٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر
|
حجم باک
|
|
۶۰ لیتر
|
۸۸ لیتر
|
استاندارد آلایندگی
|
|
یورو ۲
|
یورو ۴
|
ترمز و پایداری
|
|
ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسهای
|
ABS – EBAC – ASC – ATC – EBD – MBOS – ASTC
|
کیسه هوا
|
|
ندارد
|
کیسه هوای سرنشینان جلو – پرده ای – مجموعا ۸ کیسه هوا
|
سیستم صوتی
|
|
قابلیت پخش CD
|
دارای ضبط صوت
|
دیگر تجهیزات
|
|
شیشه بالابر عقب برقی
|
سیستم انتقال قدرت پیشرفته – سیستم ضد لغزش – کنترل سرعت (cruise control) – سنسور باران – سنسور دنده عقب – قفل دیفرانسیل – سیستم ورود بدون کلید – روشن شدن خودرو بدون کلید
|
کاهش ۱۰میلیون تومانی قیمتها در بازار خودرو
کاهش یکباره قیمت خودرو همزمان با ریزش قیمت ها در بازار ارز
پنج دلیل کاهش قیمت خودرو در بازار