اردوغان | مخالفان پیشرفت اسلام در جهان به دین ما حمله می‌کنند

  • کد خبر : 232459
  • 29 مهر 1399 - 17:35
اردوغان  |   مخالفان پیشرفت اسلام در جهان به دین ما حمله می‌کنند

 

 

نیوز:

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان ، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در نشست مجازی کشورهای اسلامی عضو و ناظر سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت: “کسانی که از پیشرفت اسلام ناراحت و آشفته هستند به بهانه بحران‌هایی که خودشان ایجاد کرده‌اند به دین ما حمله می‌کنند”.

اردوغان تصریح کرد: “بر این باورم که ما مسلمانان در این ایامی که روزهای دشواری را سپری می‌کنیم، باید بیشتر به یکدیگر توجه داشته و همفکری و تبادل نظر کنیم”.

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر “هوشیاری مسلمانان در برابر نقشه‌های پلیدی که پیشرفت اسلام و وجهه مسلمانان کشیده‌شده”، گفت: “نمی‌توان وضعیتی که در آن هم قاتل و هم مقتول الله اکبر می‌گویند را پذیرفت”.

وی در ادامه اظهار داشت: “متاسفانه امروز شاهد وضعیت بغرنج سرزمین‌های تاریخی اسلامی هستیم. سرزمینی که برای قرن‌ها چراغ راه بشریت در علم، حکمت و پیشرفت بوده است”.

 

پیشرفت اسلام

 

اردوغان ضمن تاکید بر اهمیت مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: “روزانه به طور متوسط ​​هزار خواهر و برادر مسلمان‌مان در سراسر جهان قربانی تروریسم وخشونت می‌شوند. نژادپرستی، قوم‌گرایی، فرقه‌گری و تروریسم از مشکلاتی هستند که جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داده است”.

وی افزود: “وضعیت تاسف‌بار و بغرنجی که مسلمانان در آن قرار دارند باعث جری‌تر شدن عناصر امپریالیست و دشمنان اسلام شده است”.

 

پیشرفت اسلام

 

پیشرفت اسلام , اسلام فرانسوی

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: “گفتمان‌های ضد اسلامی و ضد مسلمانان از ابزارهای جدیدی هستند که سیاستمداران غربی امروز برای پنهان کردن شکست‌های خود از آن استفاده می‌کنند. اظهارات جدیدی مانند (اسلام فرانسوی)، (اسلام اروپایی)، (اسلام اتریشی) که اخیرا از سوی سیاستمدارن غربی مطرح شده آخرین نمونه‌های این نقشه پلید است. هدف اصلی چنین اقداماتی که به رهبری امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه پیش می‌رود، تضعیف اسلام و مسلمانان است”.

 

خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=232459

ثبت نظر

-