تاکتیک بانک مرکزی برای مهار دلار + نمودار/قیمت‌گذاری صرافی ملی

  • کد خبر : 232370
  • 29 مهر 1399 - 15:52

 

 

 

روند قیمت‌گذاری صرافی ملی مرور شد

به گزارش  نیوز،صرافی ملی در بازار ارز یک بازیگر مهم شناخته می‌شود زیرا این صرافی به‌عنوان عامل بازار ساز  در این بازار عمل می‌کند. درواقع بانک مرکزی همواره از طریق این  صرافی تلاش می‌کند روند خریدوفروش بازار ارز را رهبری کند.

صرافی ملی امروز در بازگشایی هر دلار آمریکا را ۲۹ هزار ۶۸۰ تومان قیمت‌گذاری کرد که در مقایسه باقیمت بسته‌شده دیروز ۱۲۰۰ تومانی کاهش داشت . همچنین برای یورو هم امروز قیمت ۳۵ هزار تومان را اعلام کرد که این قیمت هم نسبت به قیمت بسته‌شده دیروز همانند دلار ۱۲۰۰ تومان کاهش نشان می‌داد.

دلار

افزایش فعالیت در اعلام قیمت

امروز بانک مرکزی از طریق صرافی ملی فعال‌تر عمل کرد و نسبت به‌روز گذشته در دفعات اعلام نرخ ارز بیشتر شد.

به گزارش نیوز،صرافی ملی دیروز بازار را باقیمت ۳۱ هزار و ۸۵۰ برای ارز دلار آغاز کرد و بازار دلار را باقیمت ۳۰ هزار ۹۰۰ به پایان رساند.همچنین برای نرخ یورو هم که بازار باقیمت ۳۷ هزار و ۳۰۰ گشوده شده بود

باقیمت ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان بسته شد .صرافی ملی دیروز از بازه زمانی بازگشایی تا نیمه‌روز فقط سه بار اعلام قیمت داشت این در حالی است که امروز در همین بازه‌ی زمانی هفت بار اعلام قیمت کرد. به نظر می‌رسد بازار ساز تلاش داشت در فضای هیجانی بازار با اعلام نرخ‌های کاهش زمینه را برای عقب‌نشینی بیشتر قیمت‌ها فراهم کند. اعلام قیمت ابتدای روز نیز چنین علامتی را به معامله گران داد.

دلار ۲۹ هزار و ۶۸۰  به‌عنوان قیمت ابتدایی صرافی ملی  در مقایسه باقیمت بسته‌شده دیروز کاهش ۳٫۸ درصدی نشان می‌داد. این میزان کاهش نشان می‌داد تلاش بازار ساز در روز جاری معطوف به کاهش قیمت است. در ادامه روز این تلاش مشهود شد به‌طوری‌که صرافی ملی دریک بازه‌ی دوساعته طی پنج بار اعلام نرخ کرد و قیمت را با حدود ۱۵۰۰ تومان کاهش به ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رساند.این در حالی بود که در کل مدت دیروز نرخ دلار در صرافی ملی ۹۰۰ تومان کاهش داشت .روند امروز به‌قدری سریع بود که در بازه‌ی ۱۵‌دقیقه‌ای ۱۱:۱۵ تا۱۱:۳۰ دلار با کاهش ۶۰۰ تومانی مواجه شد.

پس‌ازاین روند با کاهش هیجانات بازار آزاد در نیمه دوم روز صرافی ملی هم برای همسو شدن  و تطبیق با بازار آزاد، در اعلام بعدی نرخ را ۳۰۰ تومان افزایش داد و به قیمت ۲۸ هزار ۵۰۰ رساند این روند افزایشی ادامه یافت و نرخ دلار در صرافی ملی به ۲۸ هزار ۶۰۰ تومان رسید.البته صرافی ملی قیمت خرید خود را  همسو باقیمت فروش افزایش نداد و به همین علت شکاف قیمتی بین نرخ خریدوفروش افزایش یافت .

یورو

بیشتربخوانید…

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=232370

ثبت نظر

-