واکنش دبیر کل ایثارگران به نظارت ضعیف دولت بر بازار شب عید

  • کد خبر : 23225
  • 22 اسفند 1398 - 16:34
واکنش دبیر کل ایثارگران به نظارت ضعیف دولت بر بازار شب عید
به گزارش نیوز،

محمد جواد عامری، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره نظارت دولت بر بازار شب عید ، اظهارداشت: آنطور که یکی از دوستان ما در چند هفته اخیر خبر داده است قیمت لوازم خانگی تولید داخل در روزهای گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

اخبار سیاسی– وی افزود: چرا دولت به راحتی اجازه می‌دهد که یک شرکت داخلی که محصولاتش را با ریال تولید می‌کند تا این حد افزایش قیمت داشته باشد؟ این به معنای عدم نظارت دولت بر بازار است.

عامری همچنین گفت: وقتی یک شرکت اقدام به افزایش قیمت بی قاعده می‌کند بقیه شرکت‌ها هم به تبع این اقدام افزایش قیمت خواهند داشت و در این شرایط زندگی مردم تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ناکارآمدی دولت و عدم پیگیری مجلس در سالهای اخیر تبدیل به یک روال طبیعی شده است.

وی با اشاره به اینکه آن زمان هم که ویروس کرونا در کار نبود مجلس و دولت ما ناکارآمد بودند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس که وکیل الدوله هستند و در اکثر مواقع با دولت همنوا بوده اند و دولت هم که معمولاً توانمندی لازم را برای پیگیری و حل مسائل ندارد.

عامری افزود: ما عزم دولت را برای حل مشکلات اقتصادی مردم و تولید کنندگان نمی‌بینیم، یعنی برخی مواقع نمی‌شود دولت تنها با شخص یا شرکت متخلف برخورد کند بلکه باید مجموعه مسائل را تدبیر کند، اما ما چنین اقداماتی را از سوی دولت نمی‌بینیم.

وی در ادامه گفت: دولت همه چیز را رها کرده و در اختیار بازاری‌ها قرار داده است، قیمت‌ها در بازار بالا و پایین می‌شود و ما از دولت یا ناسزا نسبت به منتقدان و یا توصیه به دعا و توسل برای سامان یافتن وضع اقتصادی می‌شنویم، در حالی که برای چنین موقعیت‌هایی باید پیش بینی‌های لازم صورت گیرد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به نوسانات بی قاعده قیمت‌ها در برهه‌های مختلف گفت: این اوضاع حاکی از آن است که دولت نمی‌تواند کشور را به درستی اداره کند، البته من قائل به این هستم که برخی در مجموعه دولت بهتر از بقیه کار می‌کنند و عملکرد نسبتاً خوبی دارند اما متأسفانه چون رأس کار نمی‌تواند هماهنگی کامل را در دولت ایجاد کند ما شاهد مشکلات این چنینی هستیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=23225

ثبت نظر

-