۷۳۰ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت کردند

  • کد خبر : 232236
  • 29 مهر 1399 - 14:04
۷۳۰ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت کردند

 

آخرین وضعیت بیمه بیکاری/ بیکاری ۱۰۷ هزار نفر استمرار داشته است - خبرآنلاین

به گزارش نیوز، مسعود بابایی امروز در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: از کسانی که برای دریافت بیمه بیکاری به خاطر کرونا در سامانه کارا، ثبت نام کرده بودند که حدود ۱۸۷ هزار و ۱۴۶ نفر بیمه‌شان استمرار داشته و مشغول کار شدند و مشکل برای کسانی است که از خرداد ماه سال جاری به بعد بیکار شدند.

وی در مورد اینکه در شرایط کرونا آیا برای بیمه بیکاری نیاز به مراجعه هست یا نه، گفت:‌به واسطه ایام کرونا و با توجه به حساسیت موضوع با توصیه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاون روابط کار سامانه‌ای به نام کارا طراحی شده که کارگران درخواست خود برای بیمه بیکاری را در آن ثبت می‌کند و کسانی که از اول اسفند سال گذشته به خاطر کرونا بیکار شدند مشخصات خود را در این سامانه وارد می‌کنند و از مراجعه حضوری جلوگیری شده است.

‌وزارت کار تاکنون ۷۳۰ هزار نفر از متقاضیان را به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه مدیریت کرده.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت:‌وزارت کار تاکنون ۷۳۰ هزار نفر از متقاضیان را به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه مدیریت کرده و حتی از آنها مدارک و مستنداتی هم دریافت نکرده است. فقط کد ملی متقاضی و کد بیمه و بر اساس اطلاعات پایه‌ای که در سامانه‌های تامین اجتماعی موجود است بیمه بیکاریی آنها برقرار می‌شود.

بابایی گفت: متقاضیان با مراجعه به دفاتر الکترونیک و دریافت نام کاربری و کلمه عبور در سامانه جامع بیمه بیکاری ثبت نام می‌کنند و تقاضای خود را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری ثبت می‌کنند و برای متقاضیان در هر مرحله پیامکی ارسال می‌شود و حتی واریز بیمه بیکاری هم به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی شهروندان اعلام کردند، در یکی از استان‌ها برای دریافت مقرری بیکاریی باید با مراجعه به اداره کار حضور غیاب انجام دهند گفت: در هر استان ستاد کرونای استان تصمیم‌گیری است اما در عین حال به مدیر مربوطه استان تاکید کرده‌ایم به خاطر کرونا نیازی به مراجعه حضوری برای احراز بیکار بودن دریافت کننده بیمه مستمری بیکاری نیست و از طریق غیرحضوری می‌توان بیکار بودن فرد متقاضی را احراز کرد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاریی وزارت کار تاکید کرد: برای دریافت بیمه بیکاریی نیازی به مراجعه حضوری نیست و فقط از طریق سامانه‌های کارا و سامانه جامع بیمه بیکاریی باید ثبت نام صورت بگیرد و بعد از احراز هویت از طریق پیامک اطلاع رسانی شده و مقرری بیکاریی به حساب متقاضی واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید…

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=232236

ثبت نظر

-