فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم؟

  • کد خبر : 231722
  • 29 مهر 1399 - 5:26
فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم؟

فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم؟

فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم؟«تابناک با تو» – ضخامت فرش ماشینی یکی از مواردی است که برای برخی افراد به عنوان مهم ترین ملاک محسوب می شود.

ضخامت فرش به مواردی چون شانه،‌ تراکم و جنس الیاف بستگی دارد به طور مثال منظور از تراکم فرش ماشینی؛ دو برابر تعداد گره هایی است که در یک متر از طول فرش وجود دارد، یعنی در هر متر از طول فرش با تراکم ۲۵۵۰، تعدادی معادل ۱۳۵۰ گره وجود دارد.

فرش هایی که شانه بیشتری دارند نازک تر از فرش های دیگر هستند یعنی فرش های ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه به ترتیب ضخامتی به انداز۶ تا ۸ میلی متر دارند که از این فرش ها بیشتر برای زیبایی دکوراسیون استفاده می شود اما فرش های ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه دارای ضخامت ۷ تا ۹ میلی متر هستند که جزء فرش های ضخیم محسوب می شوند.

اگر می خواهید بدانید که فرش نازک بهتر است یا فرش ضخیم؟ باید گفت که پاسخ این سوال بستگی به مکانی که می خواهید از فرش استفاده کنید دارد. به عنوان مثال فرشی که قرار است برای نشستن و رفت و آمد انتخاب شود هر چه ضخیم تر باشد بهتر است زیرا طول عمر بیشتری خواهد داشت.

ضخامت فرش کم در کجا استفاده می شود؟

همانطور که گفتیم فرش هایی که ضخامت کمتری دارند، معمولا نرم و بسیار لطیف هستند اما افرادی که زیبایی فرش در اولویت اول آنها قرار دارد و بیشتر از مبل استفاده می کنند بهتر است که فرش ۱۵۰۰ شانه یا فرش ۱۲۰۰ شانه خریداری نمایند زیرا این فرش ها به دلیل تراکم بسیار بالایی که دارند بسیار ریزبافت می باشند و این ریزبافت بودن زیبایی آنها را دو چندان کرده است.

فرش های نازک که همان فرش های ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه هستند برای دکوراسیون های لوکس و خاص استفاده می شود و برای زیر پا انداختن مناسب نیستند پس بهتر است از این فرش ها برای پهن کردن در قسمت پذیرایی استفاده کنید.

فرش ضخیم بهتر است در کجا استفاده شود؟

اگر آن دسته از افراد هستید که نشستن روی زمین را به روی مبل ترجیح می دهید، بهتر است از فرش هایی که ضخامت بیشتری دارند، استفاده کنید. از فرش های ضخیم می توان برای اکثر قسمت های خانه مانند اتاق خواب،‌ پذیرایی، ‌نشیمن،‌ اتاق کودک، آشپزخانه استفاده کرد. از نمونه مدل های ضخامت فرش بالا می توان به فرش ۷۰۰ شانه و فرش ۱۰۰۰ شانه اشاره کرد.

در ادامه به برخی از ویژگی فرش های نازم و ضخیم اشاره کرده ایم.

فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم؟

ویژگی فرش های نازک

۱) زیبایی و درخشندگی طرح و نقش این در ضخامت فرش کم قابل مقایسه با دیگر فرش های ماشینی نیست.

۲) به دلیل فشردگی و تراکم بالای فرش از الیاف بسیار نازک و ظریف استفاده می شود.

۳) این نوع فرش ها بیشتر مناسب فضاهای لوکس و مجلل می باشند و همانند فرش های دستباف جلوه و زیبایی خاصی دارند.

۴) خاص ترین ویژگی فرش نازک (۱۲۰۰،۱۵۰۰) شانه، تراکم بالای فرش است که از ورود گرد و غبار و هر نوع چیز دیگری به داخل فرش جلوگیری می کند.

فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم؟

ویژگی فرش های ضخیم

۱) فرش هایی که داری ضخامت بیشتری می باشند مورد پسند افرادی است که در خانه خود، نشستن بر روی زمین را بیشتر از نشستن روی مبل می پسندند.

۲) قیمت فرش‌های ۷۰۰ شانه واقعی نسبت به فرش‌های با تعداد شانه و تراکم بالا بسیار مناسب تر است.

۳) به دلیل کم بودن تعداد شانه و تراکم در فرش های (۷۰۰،۱۰۰۰) شانه دوام و استحکام این نوع فرش ها زیاد است.

۴) فرش های ضخیم ضخامت و مقاومت بالای داشته و به لحاظ توانایی مناسبی در برابر پاخوردگی و فشار و سایش دارند و مناسب مکان های پر رفت و آمد و شلوغ هستند.

فروشگاه آنلاین فرش مرداس، عرضه کننده انواع فرش های ماشینی و به روز است که شما می توانید برای مشاهده انواع فرش های ماشینی با ضخامت های متنوع و اطلاع از قیمت فرش های ماشینی به سایت مرداس مراجعه کنید.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=231722

برچسب ها

ثبت نظر

-