۴۸ ساعت حیاتی برای بازار‌های جهانی طلا

  • کد خبر : 231029
  • 28 مهر 1399 - 15:21
۴۸ ساعت حیاتی برای بازار‌های جهانی طلا

 

۴۸ ساعت حیاتی برای بازار‌های جهانی طلا

 

طلا و بورس تحت کنترل محرک های مالی

نیوز :

با آغاز هفته کاری بازار‌های جهانی طلا ۰.۵ درصد افزایش قیمت داشت و مجدداً به کانال ۱۹۰۰ بازگشت. بازار‌های جهانی طلا به همراه بورس امریکا همچنان تحت کنترل اخبار محرک‌های مالی تسکین اقتصادی کووید-۱۹ هستند.

به گزارش نیوز، قیمت اونس طلا امروز با ۱۴ دلار افزایش به ۱۹۱۳ دلار رسید. پینگ پونگ طلا بین دو کانال ۱۸۰۰ و ۱۹۰۰ روندی است که از سقوط روز سه‌شنبه هفته پیش، بسیار تکرار شده است. در واقع، اگر طلا بتواند به بالای قیمت ۱۹۳۰ دلار در هر اونس برسد این به معنای ورود طلا به دوران جدید خواهد بود.

بالاترین قیمت در ساعت ۳ بعد از ظهر، ۱۹۱۳ دلار و پایین ترین قیمت ۱۸۹۹ دلار است. دلیل این افزایش مانند اکثر نوسانات هفته گذشته در نتیجه تحولات جدید محرک‌های مالی است.

تحلیل‌های فنی سایت Investing.com و Tradingview.com هر دو برای ساعات و روز آینده قویاً توصیه به خرید دارند.

بازار‌های جهانی طلا

تحولات اخیر محرک‌های مالی؛ بسته ۱٫۸ تریلیون دلاری چیست؟

تغییر قیمت طلا مستقیماً به محرک‌های مالی مرتبط است زیرا این فلز پناهگاه تورم است و هرچه دولت پول بیشتری چاپ کند، ارزش دلار آمریکا کاهش بیشتری می‌یابد. نانسی پلوسی، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا نصف شب دوشنبه به وقت تهران گفت اختلافات با دولت ترامپ، در مورد بسته محرک‌های مالی تسکین اثرات اقتصادی ویروس کرونا، همچنان باقی مانده است اما وی خوش‌بین است که قبل از روز انتخابات می‌توان آن را تصویب کرد. با این حال، پلوسی اذعان کرد که توافق باید طی ۴۸ ساعت آینده انجام شود تا این اتفاق رخ دهد. اما بسته ۱٫۸ تریلیون دلاری پیشنهادی چیست؟

ماه‌ها است که پلوسی و استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در حال مذاکره هستند تا درباره مقدار و رویکرد لایحه بعدی تسکین اقتصادی صحبت کنند. به گفته واشنگتن‌پست، پیشنهاد ۱٫۸ تریلیون دلاری فعلی منوچین شامل موارد زیر است:

    1. پرداخت کمک هزینه مالی دیگر: کمک هزینه‌های تا ۱۲۰۰ دلار برای بزرگ‌سالان واجد شرایط و ۱۰۰۰ دلار برای افراد تحت تکفل واجد شرایط ارسال می شود. (قانون CARES پرداخت‌های افراد تحت تکلف را تا ۵۰۰ دلار تعیین می‌کند).

 

    1. غرامت بیکاری: غرامت بیکاری ۴۰۰ دلار در هفته تعیین شده (کمتر از ۶۰۰ دلار مندرج در قانون CARES اما بیشتر از ۳۰۰ دلاری که ترامپ تابستان امسال با فرمان اجرایی مجاز کرد).

 

    1. بودجه برای آزمایش و ردیابی ویروس کرونا: در اوایل این هفته، منوچین به این قسمت از این لایحه تن داد و گفت کاخ سفید مبلغی را برای آزمایش و ردیابی ویروس در لایحه پیشنهادی محرک مالی خود در نظر می گیرد.

 

    1. بودجه ایالتی و محلی: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این لایحه، ۳۰۰ میلیارد دلار بودجه کمکی برای شهرها و ایالت‌ها است. این در حالی است که پیشنهاد قبلی ۲۵۰ میلیارد دلار بود.

 

بیشتر بخوانید…

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=231029

ثبت نظر

-