انتقال ۶۰ اسیر فلسطینی به انفرادی به دلیل اعتصاب غذا

  • کد خبر : 230101
  • 28 مهر 1399 - 1:44
انتقال ۶۰ اسیر فلسطینی به انفرادی به دلیل اعتصاب غذا
به گزارش نیوز،

مرکز «نادی الاسیر الفلسطینی» (باشگاه اسیر فلسطینی ) از منتقل شدن ۶۰ اسیر فلسطینی به سلول‌های انفرادی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به دلیل پیوستن آنها به کارزار اعتصاب غذا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «۶۰ اسیر عضو جنبش جبهه خلق برای آزادی فلسطین که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند از چهار روز پیش برای اعلام همبستگی با ماهر الاخرس اسیر فلسطینی که از ۸۴ روز پیش در اعتراض به تمدید حکم بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرده است، به این کارزار پیوستند».

در ادامه بیانیه آمده است: «این ۶۰ اسیر امروز توسط مسئولان زندان‌های رژیم صهیونیستی به سلول‌های انفرادی انتقال یافته‌اند و خواسته آنها این است که وائل الجاغوب و گروهی دیگر از اسرا که از چهار ماه پیش در انفرادی به سر می‌برند به جمع زندانیان بازگردند و همچنین الاخرس هم که با حال وخیم در بیمارستان به سر می‌برد، آزاد شود».

در ۲۷ ژوئیه گذشته الاخرس به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده و بدون تفهیم اتهام و با عنوان بازداشت موقت در حبس به سر می‌برد و از همین رو او برای آزادی او دست به اعتصاب غذا زده است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه الجاغوب هم از فردا دوشنبه به کارزار اعتصاب غذا می‌پیوندد، آمده است: اعتصاب غذا طی چند نوبت انجام می‌شود و اگر اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی به خواسته‌های اسرا پاسخ ندهد، با پیوستن اسرای جدید به این کارزار شمار آنها بالاتر خواهد رفت و به ۱۲۰ اسیر می‌رسد.

بر اساس این بیانیه، «احمدسعدات» دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در مرحله سوم اسرای اعتصاب کننده از غذا به این کارزار ملحق می‌شود.

انجمن نادی الاسیر فلسطینی گفت که اداره زندان‌های رژیم اشغالگر از ابتدای سال جاری میلادی انتقال اسرا به سلول‌های انفرادی را شدت بخشیده است.

قریب به ۴ هزار و ۴۰۰ اسیر از جمله ۳۹ زن در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برند که ۱۵۵ نفر آنها کودک و ۳۵۰ نفر آنها بدون تفهیم اتهام در بازداشت موقت هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=230101

ثبت نظر

-