سرخپوشی هر ۳ شاخص بورس/ ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل در پایان معاملات

  • کد خبر : 229284
  • 27 مهر 1399 - 13:05
سرخپوشی هر ۳ شاخص بورس/ ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل در پایان معاملات

 

 

سرخپوشی هر 3 شاخص بورس/ ریزش 47 هزار واحدی شاخص کل در پایان معاملات

 

💲 سرخپوشی هر ۳ شاخص بورس با ریزش های سنگین

نیوز: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش سنگین ۴۷ هزار واحدی( معادل ۳/۰۱- درصد کاهش) در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۴هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز قرمزپوش شد و با افت ۵۵۰۰ واحدی (معادل ۱/۳- درصد کاهش) رقم ۴۰۶ هزار و ۴۴۲ واحد را ثبت کرد.

شاخص کل فرابورس نیز به ۱۷ هزار و ۷۲۱واحد رسید. «فولاد»، «فملی» و «تاپیکو» سه نماد با بیشترین اثر منفی بر شاخص بورس بودند.

💲 ارزش و حجم معاملات بورس و فرابورس

ارزش معاملات بورس ۶,۳۱۸ میلیارد تومان و حجم معاملات آن به ۴٫۲ میلیارد سهم رسید. ارزش معاملات فرابورس نیز ۳,۴۵۷ میلیارد تومان  و حجم معاملات آن به  ۱٫۵ میلیارد سهم رسید.

 

شاخص


بیشتر بدانید…

💲 سرخ‌پوشی دسته‌جمعی سهام بورسی

به این ترتیب در نخستین روز کاری آخرین هفته مهرماه، شاهد سرخپوشی یکدست سهام و قرار گرفتن ۸۰ درصد نمادها در محدوده منفی قیمت بودیم.

در پایان معاملات روز گذشته در حالی تنها ۱۱ درصد سهام (۳۶ نماد) بورسی با صف خرید به ارزش ۳۳۷ میلیارد تومان همراه شدند که شاهد قفل ۶۸ درصد سهام (۲۲۴ نماد) در صف‌های سنگین فروش به ارزش ۴۸۷۵ میلیارد تومان بودیم. به عبارتی صف‌های فروش بیش از ۱۴ برابر سنگین‌تر از صف خریدها بودند.

این شرایط سبب شد روز یکشنبه ارزش معاملات خرد سهام در بورس تهران به ۴۷۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کند و سهامداران خرد مجددا خالص فروشی به ارزش ۹۴۰ میلیارد تومان ثبت کنند.

 

بورس امروز 29 اردیبهشت 99/ رشد 26 هزار واحدی شاخص بورس/ شاخص درگیر با  مقاومت یک میلیونی

 

در این میان بیشترین خروج پول حقیقی از صنایع بانک، فرآورده‌های نفتی، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و چند رشته‌ای صنعتی رقم خورد و در مقابل معدنی‌ها شاهد خالص خرید مثبت از سوی بازیگران خرد بورس تهران بودند.

در میان شرکت‌های بورسی نیز «کاما» شاهد بیشترین خالص خرید حقیقی به ارزش ۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود. پس از آن «ختور» بود که در اولویت اصلی سهامداران خرد قرار گرفت و تغییر مالکیت ۵/ ۱۴ میلیارد تومانی در مسیر حقوقی به حقیقی را ثبت کرد. در آن‌سوی بازار دو سهم پالایشی یعنی «شبندر» و «شپنا» با بیشترین خالص فروش حقیقی جمعا به ارزش ۱۹۴ میلیارد تومان مواجه شدند.

 

تداوم سرخ‌پوشی بورس در هفته آخر مرداد/ دنده‌عقب شاخص به کانال یک میلیون و  800 هزار واحد > پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی

 

💲 سرخپوشی هر ۳ شاخص بورس حتی در سهام هلدینگ صنایع پتروشیمی

سهام هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس نیز در این روز با جابه‌جایی ۶۸ میلیارد تومانی از سبد سهام حقیقی‌ها به پرتفوی سهامداران عمده روبه‌رو شد.

دو لیدر بانکی یعنی بانک ملت و بانک تجارت نیز در این روز در مجموع شاهد خالص فروش ۱۱۶ میلیارد تومانی سهامداران خرد بودند.  در این میان صنایع ۳۸گانه بورسی نیز دیروز تنها سه صنعت شامل محصولات فلزی، کانی غیرفلزی و اطلاعات و ارتباطات بودند که جامه سبز به تن کردند و مابقی گروه‌ها، معاملات این روز را با افت قیمت به پایان رساندند.

ترین‌های بورس ترین‌های فرابورس اخبار مجامع
صنایع بورسی شرکت‌های بورسی بازار نفت
بازار طلا بازار فلزات بازار پتروشیمی‌ها
بورس کالا شاخص‌های بورس تحلیل بورس
خبر مرتبط:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=229284

ثبت نظر

-