چرا صهیونیست‌ها از درختان زیتون فلسطینی‌ها می ترسند؟

  • کد خبر : 228930
  • 27 مهر 1399 - 6:12
چرا صهیونیست‌ها از درختان زیتون فلسطینی‌ها می ترسند؟
به گزارش نیوز،

شبکه «تی آر تی» عربی با اشاره به حمایت‌های رژیم صهیونیستی از تخریب درختان زیتون فلسطینی‌ها به دست شهرک نشینان صهیونیست گفت: با تمام سختی‌ها و فشارها، فلسطینی‌ها به سرزمینشان پایبند بوده و پویشی در حمایت از کشاورزان در برابر تعرض صهیونیست‌ها به راه انداخته اند.

شبکه تلویزیونی تی آر تی عربی در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار ویدئوگرافی نوشت: شکستن، ریشه کن کردن و سوزاندن درختان زیتون فلسطینیان با حمایت‌های رسمی.. چرا اسرائیل از درخت زیتون فلسطینی‌ها هراس دارد؟ تا وقتی زیتون هست ما هم هستیم.. این همان شعاری است که فلسطینی‌ها در هر جمعی سر می‌دهند. درخت زیتون نماد مقاومت فلسطین است و روغن آن یکی از منابع اصلی درآمد در اقتصاد فلسطین به شمار می‌رود. مزارع زیتون، به ویژه در کرانه باختری، به میدان جنگ بین رژیم اشغالگر و فلسطینی‌ها تبدیل شده است.

در همین زمینه «غسان دغلس» مسئول پرونده مقابله با شهرک سازی در شمال کرانه باختری گفت: هدف رژیم اشغالگر قطع ارتباط فلسطینی‌ها با سرزمینشان و جایگزین کردن شهرک نشینان با قطع و آتش زدن درختان زیتون است. آن‌ها می‌خواهند قلب شهروندان فلسطینی را بسوزانند. شهرک نشینان پیوسته به باغات زیتون فلسطینی‌ها یورش می‌برند و با حمایت نیرو‌های رژیم اشغالگر درختان را می‌سوزانند و قطع می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ شهرک نشینان سه هزار اصله درخت زیتون را در کرانه باختری قطع کردند و ارتش اسرائیل مانع از ورود صد‌ها فلسطینی به زمین‌های کشاورزیشان شد.

«محمد اشتیه» در این خصوص گفت: این درخت مبارک هر روز و هر سال با رژیم اشغالگر رودر رو می‌شود. زیتون در سرتاسر این خاک پاک کاشته شده است و وجه اشتراک همه ماست.

تنها شهرک نشینان و ارتش رژیم صهیونیستی با زیتون مقابله نمی‌کنند بلکه فرآیند تخریب درختان با حمایت روحانیون یهودی صورت می‌گیرد. اخیرا فتوا‌های دینی فراوانی در اسرائیل صادر شده که مجوز ریشه کن کردن و سوزاندن درختان فلسطینی‌ها را صادر می‌کند. «الیهاو» خاخام یهودی در این خصوص گفت: چیدن زیتون فلسطینی‌ها جایز است، زیرا این سرزمین به یهودیان تعلق دارد و عربی که درختی در این خاک می‌کارد دزد است و هیچ سهمی از میوه آن ندارد. با تمام سختی‌ها و فشارها، فلسطینی‌ها به سرزمینشان پایبند بوده و پویشی در حمایت از کشاورزان در برابر تعرض (صهیونیست ها) به راه انداخته اند.

«ایمن غریب» یکی از فعالان مقاومت مردمی در این زمینه گفت: ما در کنار کشاورز فلسطینی می‌ایستیم و از زمین و دارایی هایش حفاظت می‌کنیم. ما تا پای جان با هرگونه تلاش شهرک نشینان برای توقیف محصولات کشاورزان مقابله خواهیم کرد.

تی آرتی عربی در پایان سخنان یک زن کشاورز فلسطینی را نقل کرد که می‌گفت: این زندگی نیست که ما داریم با این وجود ما ایستاده ایم و مقاومت می‌کنیم. اگر آن‌ها یک درخت زیتون را قطع کنند ما به جای آن ده درخت می‌کاریم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=228930

ثبت نظر

-