صادرات ۳۱ میلیون تنی انواع کالا‌های غیر نفتی

  • کد خبر : 22885
  • 22 اسفند 1398 - 7:04
صادرات ۳۱ میلیون تنی انواع کالا‌های غیر نفتی
به گزارش نیوز،

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه میزان تجارت فرآورده‌های نفتی در یازده ماهه امسال رونق چشمگیری داشته است، گفت: کشتی‌های ورودی به این بندر رشد ۱۶ درصدی داشته است.

 اخبار اقتصادی- او توضیح داد: طی دوره زمانی یازده ماهه سال ۹۸، حجمی بالغ بر ۷۰ میلیون و ۹۶۱ هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی جابه‌جا شد که در همسنجی با سال پیش، رشد (۳.۷) درصدی داشته است.

عفیفی پور حجم عملیات جابه‌جایی محموله‌های تجاری غیرنفتی را ۴۶ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۳۸۳ تن اعلام کرد و گفت: همچنین، ۲۴ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۸۰۸ تن فرآورده نفتی با افزایش ۵.۵ درصدی تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه صادرات غیرنفتی به ۳۱ میلیون تن رسید، اظهار کرد: حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر بازرگانی ایران به رقم ۳۱ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۶۲ تن رسید.

عفیفی پور از ترانشیپ سه میلیون و ۳۵۴ هزار و ۶۰۸ تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر منطقه خبر داد و افزود: میزان ترانشیپ در ۱۱ ماهه امسال رشد ۲۱ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه ترانزیت غیرنفتی از ۳ میلیون تن فراتر رفته است، افزود: کابوتاژ (کران بری) بیش از ۲۴۸ هزار تن کالای غیرنفتی طی یازده ماه رشد داشته است.

او بیان کرد: سه میلیون و ۲۹۸ هزار تن ترانزیت و ۷ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۷۹۴ تن از اینگونه کالا‌ها وارد بندر شهید رجایی شد.

رونق تجارت دریایی فرآورده‌های نفتی روی موج صعودی

او از افزایش ۲۶ درصدی صادرات نفتی هم خبر داد و گفت: حجم صادرات اینگونه کالا‌ها به خارج از کشور با ثبت رشد ۲۶.۷ درصدی، از رقم ۸ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۴۷۰ تن فراتر رفت.

عفیفی پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در زمینه تجارت دریایی فرآورده نفتی، افزود: ترانزیت ۷۷ هزار تن فرآورده نفتی در ۱۱ ماه امسال صورت گرفته و رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در طی این مدت ۱۵ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۳۵۷ تن فرآورده نفتی با رشد ۲.۴ درصدی و کابوتاژ ۷۷ هزار و ۹۱۹ تن نیز ترانزیت شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

ورود ۳۹۰۰ کشتی به بندر و ثبت رشد ۱۶ درصدی

عفیفی پور توضیح داد: از فروردین سال ۹۸ تا ابتدای اسفند امسال، ۳ هزار و ۹۳۹ فروند شناور در بزرگترین بندر تجاری کشور پهلو گرفت که همسنجی این حجم از تردد شناور‌های دریایی با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزایش ۱۶.۴ درصدی است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بیان کرد: از مجموع کل شناور‌های ورودی به این بندر، سه هزار و ۹۹ فروند مربوط به کشتی‌های با تناژ بالای هزار تن (رشد ۹.۴ درصدی) و ۸۴۰ فروند مربوط به شناور‌های زیر هزار تن (رشد ۵۲ درصدی) بوده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=22885

ثبت نظر

-