رکورد کسری بودجه آمریکا اعلام شد

  • کد خبر : 228699
  • 26 مهر 1399 - 19:51
رکورد کسری بودجه آمریکا اعلام شد

 

 

رکورد کسری بودجه آمریکا اعلام شد

نیوز: به گزارش نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: به علت هزینه‌های بالای برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ، کسری بودجه آمریکا در سال مالی ۲۰۲۰ به رکورد ۳٫۱۳۲ تریلیون دلار رسید که سه برابر کسری بودجه این کشور در سال ۲۰۱۹ است.این رقم بیش از دو برابر کسری بودجه ۱٫۴۱۶ تریلیون دلاری در سال مالی ۲۰۰۹ است که به عنوان رکورد برای آمریکا ثبت شد ، یعنی زمانی که آمریکابا بحران مالی دست و پنجه نرم می‌کرد.

دولت آمریکا در آغاز سال مالی ۲۰۲۰ که در ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، پیش از آغاز محدودیت‌های قرنطینگی که در ماه مارس آغاز شد، پیش بینی کرده بود که کسری بودجه این کشور به یک تریلیون دلار برسد. این محدودیت‌ها بخش بزرگی از سفرها را متوقف و بخش های خرده فروشی و کسب و کارهای کوچک را به تعطیلی کشاند.

برنامه‌های کمک برای مقابله با ویروس کرونا سبب شد تا هزینه های دولت آمریکا در سال مالی ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۲٫۱۰۵ تریلیون دلار داشته و در مجموع به ۶٫۵۵ تریلیون دلار برسد.

این برنامه‌های حمایتی عبارت بودند از افزایش هزینه‌های بهداشتی، محرک‌های مالی و پرداخت بیمه‌های بیکاری به همراه برنامه‌های پشتیبانی از کسب و کارها و شرکت‌های کوچک.

ارقام کسری بودجه آمریکا در ۲۰۲۰ در شرایطی اعلام شد که دولت ترامپ و کنگره این کشور نتوانستند بر سر دور جدید محرک‌های مالی جهت مقابله با ویروس کرونا به توافق برسند. یک بیانیه مشترک از طرف خزانه‌داری آمریکاو دفتر مدیریت  بودجه کاخ سفید حاکی از بازگشت فعالیت‌های اقتصادی پس از بازگشایی کسب و کارها در تابستان است.

اطلاعات خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد کسری بودجه آمریکا در ماه سپتامبر، آخرین ماه سال ۲۰۲۰، برابر با ۱۲۵ میلیارد دلار بوده است. آمریکادر سپتامبر ۲۰۱۹، ۸۳ میلیارد دلار مازاد بودجه داشت.

 

با نیوز همراه باشید..

دستور رئیس جمهور چین برای آماده باش در برابر اقدامات آمریکا

تکذیب ارتباط دیدار مقام آمریکایی و میشل عون به حزب‌الله

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=228699

ثبت نظر

-