کرونا در شهربابک کرمان، آتش زیر خاکستر

  • کد خبر : 228370
  • 26 مهر 1399 - 11:26
کرونا در شهربابک کرمان، آتش زیر خاکستر

به گزارش نیوز ، پائیز را همیشه فصلی شاعرانه می دانیم اما خزان امسال جای شاعرانگی خود را به خمودگی ناشی از شیوع ویروس کرونا داده است.

کووید ۱۹ چهره ای متفاوت از شهربابک را به نمایش می گذارد، از ماسکی که بسیاری از افراد در کوچه و خیابان ها، مساجد، مراکز خرید شهربابک بر چهره می زنند گرفته تا اقدام خودرو ناحیه مقاومت بسیج شهربابک که در سطح شهرستان با بلندگویی که همراه دارد به مردم اعلام می کند که کرونا را بگیرند و برای فعالیت های غیر ضروری از منازل خود خارج نشوند.

افراد بسیاری را با ماسک می توان دید، اما در این میان هستند معدود افرادی که هنوز به کشنده بودن ویروس کرونا اعتقادی ندارند و وضعیت بحرانی جهان را نادیده می گیرند.

همین کم توجهی برخی شهروندان در استفاده از ماسک و میزان پایین پایبندی آنان به رعایت پروتکل های بهداشتی است که به مذاق میهمان ناخوانده و هشت ماهه ی ایران خوش آمده که ریشه دوانده و خواب را چشمان کادر درمان گرفته و زندگی عادی را کساد کرده است.

یکی از دلایل عمده تاخت و تاز ویروس کرونا در شهربابک را اگر مسافرت های غیر ضروری بدانیم سخنی گزاف نیست.

ماه صفر رو به اتمام است و پخش کارت های عروسی و دعوت در این مراسم ها از همین حالا و پیش بینی برگزاری جشن های مختلف با تجمعات زیاد، کابوسی برای مسئولان و کادر درمان شده که می‌تواند سونامی سهمناک و غیرقابل تصوری در شهربابک رخ دهد.

حرکت شهربابک به سمت وضعیت پرخطرکرونا

جانشین ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان شهربابک گفت: خطر ویروس کووید ۱۹ در شهربابک جدی و آمار مبتلایان رو به افزایش است.

سرهنگ محمدرضا استایی اعلام کرد: با روند شیوع ویروس کرونا، شهرستان شهربابک به سمت وضعیت پر خطر پیش می رود.

وی بیان داشت: از مردم عزیز شهرستان شهربابک تقاضا داریم بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس باشیم.

شهربابک وارد پیک سوم کرونا می شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهربابک بیان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهربابک تاکنون ۲۶۶ مورد بستری داشته ایم که از آن تعداد ۶۸ مورد مثبت شده است.

ناصر مرتضی زاده با اشاره به اینکه ما به صورت سرپایی نیز از حدود هزار و ۵۰۰ نفر آزمایش گرفتیم که از آن تعداد ۱۹۳ مورد مثبت بوده است، افزود: در روزهای اخیر این تعداد افزایش داشته و در مجموع حدود ۲۷۰ مورد ابتلا به کرونا و ۱۱ مورد فوتی در شهربابک بوده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲۸ نفر از پرسنل کادر درمان شهربابک نیز به کرونا مبتلا شده اند.

مرتضی زاده با اشاره به وضعیت وخیم شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کرمان، افزود: شهرستان هایی نظیر سیرجان، بردسیر، رفسنجان، زرند در وضعیت هشدار قرار دارند، اما شهربابک نسبت به این شهرستان ها در وضعیت بهتری به سر می برد.

وی تصریح کرد: با توجه به فصل سرما و بسته بودن فضای منزل و عدم تهویه هوا و ماندگاری ویروس، شهربابک نیز وارد پیک سوم کرونا می شود اما باید شیوه نامه های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنیم تا مثل شهرهای مجاور دچار بحران نشویم.

وی با تاکید بر اینکه مردم ماسک بزنند و و مرتب دست های خود را بشویند، بیان داشت: متاسفانه بسیاری از افراد در این شرایط به مسافرت های غیر ضروری می روند که به جرئت می توان گفت عامل ابتلا به کرونا در شهربابک از سفرهاست.

مرتضی زاده به ایام پایانی ماه صفر اشاره کرد و گفت: از شهروندان درخواست داریم حتی المقدور جشنی برگزار نکنند و یا با تعداد افراد کمی جشن خود را برگزار کنند زیرا در همه تجمعات فردی ناقل و مبتلا وجود دارد که می تواند سایر افراد را مبتلا کند.

وی با بیان اینکه در مدارس شهربابک شیوه نامه های بهداشتی نسبتا رعایت می شود، تأکید کرد: شهروندان از خروج های غیرضروری از منزل خودداری کنند.

آمادگی نسبی بیمارستان شهربابک برای مقابله با کرونا

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) شهربابک از آمادگی نسبی بیمارستان شهربابک برای مقابله با ویروس کرونا یاد کرد و گفت: بیماری کرونا قابل پیش بینی نیست و تا زمانی می توان این شرایط را کنترل کرد که تعداد بیماران کم باشد.

محمدسعید بسنجیده افزود: بیمارستان ولیعصر شهربابک بخش مجزایی برای بیماران کرونایی دارد که شامل ۱۸ تخت است و پرسنل، امکانات، ورود و خروج جداگانه ای دارد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که تعداد بیماران کم باشد از لحاظ دارو و تجهیزات کمبودی نداریم، اظهار داشت: در هفته های اخیر تعدادی از پرسنل ما به این بیماری مبتلا شده اند.

بسنجیده با تاکید بر اینکه فعلا شهروندان برای کارهای غیر اورژانسی کمتر به بیمارستان مراجعه کنند، بیان کرد: از همه مردم در خواست داریم نکات بهداشتی توصیه شده را رعایت کنند تا نظیر شهرهای هم جوار دچار بحران نشویم.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=228370

ثبت نظر

-