جلسات مشاوره و روانشناسی برای بهبودیافتگان کرونا برگزار شود

  • کد خبر : 228104
  • 25 مهر 1399 - 19:25
جلسات مشاوره و روانشناسی برای بهبودیافتگان کرونا برگزار شود

عطاءالله محمدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی نیوز افزود: از منظر روانشناختی، ویروس کرونا به عنوان یک رویداد با استرس دائمی آثار و تبعات متعددی بر سلامت روان بشر خواهد داشت.

وی با اشاره به مفهوم «استرس» ادامه داد: «استرس» به یک موقعیت یا مساله در شرایط حال تعبیر می‌شود که آدمی پاسخ یا تصمیم مناسب برای حل و رفع آن را نمی‌یابد و به جهت تداوم، آثار و نتایج عمیق و تدریخی نیز خواهد گذاشت.

محمدی اضافه کرد: در این شرایط به منظور حفظ و بهبود سلامت روان باید روش‌های مقابله با استرس فراگرفته شود. در شرایط کنونی باتوجه به شیوع ویروس کرونا، یکی از مهمترین روش‌های مقابله با استرس، رعایت اصول بهداشتی است.

وی افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی، شست وشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک به ویژه در فضاهای عمومی که به طور مداوم تکرار می‌شود (و این تکرار بی‌شک بی‌معنا نیست) از مهمترین و ساده‌ترین روش‌های مقابله با اضطراب، حفظ و بهبود سلامت روان است.

عضو پیشین کانون اصلاح وتربیت همچنین با اشاره به برخی مشکلات اجتماعی و اقتصادی یادآور شد: حمایت اقتصادی و اجتماعی سیاست‌گذاران از شهروندان نیز با کاهش فقر، سهولت دسترسی به تجهیزات ضروری بهداشتی و درمانی و بالتبع کاهش اضطراب و استرس و بهبود سلامت روان همراه می‌شود.

به گفته محمدی، نبود تجهیزات آموزشی برای ادامه تحصیلات از طریق فضای مجازی نظیر اینترنت و تلفن همراه نیز برای سلامت روان دانش آموزان به ویژه کودکان مخرب و این مساله نیز مستلزم حمایت از محرومان است.

وی همچنین در خصوص آثار روانشناختی گذار از دوران بیماری گفت: بیماران کرونا طی دوران بیماری اضطراب شدید و ترس دائمی را تجربه می‌کنند و پس از بهبود قطعی نیز از ابتلای دوباره به بیماری نگران هستند. بنابراین تدوین برخی برنامه‌های روانشناسی از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچون برگزاری مشاوره‌های آنلاین و مجازی می‌تواند آثار روانی احتمالی را بهبود ببخشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=228104

برچسب ها

ثبت نظر

-