مقایسه شاهین سایپا و دنا / شاهین بخریم یا دنا + مشخصات فنی

  • کد خبر : 227755
  • 25 مهر 1399 - 8:18
مقایسه شاهین سایپا و دنا / شاهین بخریم یا دنا + مشخصات فنی

 

 

به گزارش نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار،مقایسه شاهین سایپا و دنا است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

 مشخصات فنی خودرو شاهین با دنا در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

 

مقایسه شاهین سایپا و دنا :

 

معرفی شاهین:

شاهین یکی از خودروهای تولید داخل است که به عنوان اولین خودروی تولید شده با الهام از پرنده شکاری شاهین طراحی شده است. شاهین با استفاده از موتور ۱۵۰۳ سی سی  M۱۵ Turbo Charger، گیربکس دستی ۵ سرعته و طراحی بدنه با استفاده از فولادهای با استحکام بالا ، به زودی به بازار عرضه خواهد شد تا رقابت را در بازار خودروهای هم کلاس خود دو چندان کند .

 

مقایسه شاهین سایپا و دنا + مشخصات فنی​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

یکی از ایرادات سختگیرانه‌ای که می‌توان به این محصول جدید گرفت، جلو پنجره آن است. البته ایراد از شاهین نیست، از طراحان سایپاست. این شرکت، چه در تیبا و چه در ساینا و حتی کوییک، از جلوپنجره‌های بسیار متفاوتی بهره گرفته و حالا شاهین، چهارمین محصول جدید این شرکت است که جلوپنجره‌ای متفاوت داشته و با هویتی مستقل، طراحی شده است.

 

مقایسه شاهین سایپا و دنا + مشخصات فنی​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
لازم به ذکر است که این خودرو در اولین شرایط فروش خود با پیش پرداخت ۸۰ میلیون تومانی ثبت سفارش شد، با این حال گروه خودروسازی سایپا در مشخصات تکمیلی این خودرو به دو تیپ مختلف اشاره کرده و خودروی سایپا شاهین را در دو تیپ مختلف S و G به مشتریان عرضه می‌شود که یکسری تفاوت‌ها در امکانات آنان دیده می‌شود.

 

مقایسه شاهین سایپا و دنا + مشخصات فنی​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

معرفی دنا:

دنا دیگر خودرو تولیدی در داخل کشور است، این خودرو داخلی دارای امکانات مختلفی از جمله فرمان هیدرولیک مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل و کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، جلو هالوژنی و LED، عقب LED ، چراغ مه شکن جلو و عقب،  چراغ نقشه خوان و چراغ خطر سوم است.

 

مقایسه شاهین سایپا و دنا + مشخصات فنی​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

از دیگر امکانات این خودرو می توان به آینه های  جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک آینه و چراغ آرایش روی آفتابگیر سمت شاگرد، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، تریم تک رنگ (مشکی)، ایموبیلایزر، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، شیشه های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید) ، هشدار دهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه ای با قابلیت پیش کشنده و تنظیم ارتفاع است.

 

مقایسه شاهین سایپا و دنا + مشخصات فنی​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

همچنین این خودرو مجهز به سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم کنترل بخار بنزین، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ، جابجایی‌های صندلی‌های راننده و سرنشین جلو بصورت کاملا برقی، امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (دارای استاندارد Isofix)، دسترسی به صندوق از داخل اتاق، پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه، پشت سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی، کروز کنترل ، ستون فرمان جمع شونده(تلسکوپی)  است.

مقایسه شاهین سایپا و دنا + مشخصات فنی

مقایسه شاهین سایپا و دنا ( مشخصات فنی خودرو شاهین با دنا):

جدول مقایسه شاهین سایپا و دنا در ادامه آورده می شود.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

خودرو
سایپا شاهین دنا
کشور سازنده
ایران
ایران
سال (طراحی)
۱۳۹۷ ۱۳۹۳
موتور
۴ سیلندر ۸ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۵۰۰سی سی ۱۶۴۵سی سی
حداکثر قدرت
۱۰۸ اسب بخار در ۰ دور در دقیقه ۱۱۴ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۰ نیوتن متر در ۰ دور در دقیقه ۵۰۰۰ نیوتن متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک ۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۱ ثانیه ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۹۰ کیلومتر در ساعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۲۶۰ کیلوگرم ۱۲۵۸ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۴۶۰ طول – ۱۷۶۸ عرض – ۱۵۰۱ ارتفاع ۴۵۵۸ طول – ۱۹۴۴ عرض – ۱۴۶۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۶۵۰ میلیمتر ۲۶۷۱ میلیمتر
حجم باک
۴۷ لیتر ۷۰ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۵ یورو ۴
ترمز و پایداری
چهارچرخ دیسکی، مجهز به EBD، ABS، BAS، GSI، ESC ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو دیسکی ترمز عقب دیسکی
کیسه هوا
راننده و سرنشین جلو – کیسه هوای پرده ای – مجموعاً ۶ کیسه هوا راننده و سرنشین
سیستم صوتی
مجهز به نمایشگر هفت اینچی – صفحه نمایش ۱۰ اینچی آندروید در مدل لوکس و سوپرلوکس دارای مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل های تصویری دارای قابلیت استفاده از سیستم رهیاب دارای سیستم پاسخگویی به تلفن همراه (هندزفری موبایل) مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان تیوتر

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=227755

برچسب ها

ثبت نظر

-