شیوع بالای کرونا بدون رعایت نکات بهداشتی توسط مردم کنترل نمی‌شود

  • کد خبر : 227288
  • 02 تیر 1400 - 11:07
شیوع بالای کرونا بدون رعایت نکات بهداشتی توسط مردم کنترل نمی‌شود

به گزارش سلامت نیوز: ویروس کرونا گه نزدیک به دوسال است که کره زمین را درگیر خود کرده است.در این راستا علیرضا آشناگر  در دیدار با آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان در دفتر امام جمعه سمنان  ابراز داشت: مردم، اصناف و ادارات استان سمنان در رعایت نکات بهداشتی اهتمام خوبی داشته‌اند، ولی برخی شهرهای استان در رعایت نکات بهداشتی دقت ندارند.

وی اضافه کرد:  با توجه به سرایت بالای کرونا در کشور برای پنج استان محدودیت آمد و شد در روزهای تعطیل پیش‌رو در نظر گرفته شده است و با اعلام اعمال محدودیت در دیگر نقاط کشور، و شهرهای استان که در رعایت نکات بهداشتی ضعیف باشند محدودیت اعمال خواهد شد.

وی بیان کرد: شیوع کرونا در استان سمنان نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد و باید روند رعایت نکات بهداشتی در مکان‌های شلوغ مانند فروشگاه‌های بزرگ بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار تصریح کرد: اجتماعات و مسافرت‌ها ۲ عامل اصلی شیوع کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این بیماری است و باید دقت شود تا در  برگزاری مراسم‌هایی مانند عروسی سخت‌گیری شود.

>>>بیشتر بخوانید:

آمپول نوروبیون یک آمپول تقویتی مناسب برای روزهای کرونایی

کرونا

آشناگر یادآور شد: اگر سخت‌گیری‌ها به قبل برگردد دوباره کرونا کنترل خواهد شد.

به گفته ظهر پنجشنبه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۲۵۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

طرح اجرای سد فینسک از لحاظ اداری  مشکلی ندارد

استاندار سمنان گفت:  سد فینسک ردیف بودجه و مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد و در زمینه اداری این طرح و دیگر طرح‌های آبرسانی استان مشکلی ندارند.

آشناگر بیان کرد: نامه‌ای به رییس جمهوری نوشته شده و در متن نامه آمده است که استان سمنان  منابع آب داخلی ندارد و برای توسعه و کمک به تهران نیازمند تامین آب است.

استاندار  سمنان گفت: در اجرای طرح‌های مشترک آبرسانی  با استان‌های دیگر مشکل داریم .

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=227288

برچسب ها

ثبت نظر

-