سیل بندهای جنجال برانگیز در رودبار جنوب / سرنوشت عجیب ۱۰ میلیارد تومان کمک !+ صوت و سند

  • کد خبر : 227273
  • 24 مهر 1399 - 13:47
سیل بندهای جنجال برانگیز در رودبار جنوب /  سرنوشت عجیب ۱۰ میلیارد تومان کمک !+ صوت و سند

به گزارش خبرنگار اجتماعی نیوز، آنگونه که از شواهد و قرائن بر می آید، این سیل بندها با پیگیری، همت و هزینه مردم محلی و انجمن مردم نهاد ایفا ایجاد شده اند. ایجاد و ترمیم این سیل بندها از مدتی پیش مورد توجه این انجمن قرار گرفت اما مسئولان محلی این تلاش را لازم نمی دیدند. با این وجود وقتی سیل بندها ایجاد شد، این خبر در سایت فرمانداری رودبار جنوب منتشر شد. «بر اساس تلاش و پیگیری محمود قانعی فرد فرماندار رودبار جنوب و با حمایت و مساعدت ستاد مدیریت بحران استان تمامی رودخانه های شهرستان رودبارجنوب لایه روبی و با ایجاد سیل بند ها مهار می شوند». این درحالی است که استانداری و فرمانداری هیچ تلاشی در این زمینه نکردند.

ناگهان دیدیم احداث سیل بندها به نام استانداری زده شده است

سارا شاهرخی، مدیرعامل انجمن ایفا در این باره گفت: در مورد جازموریان در حال صحبت هستیم که یکی از مناطق شهرستان رودبار جنوب است.ر ودبار جنوب در انتهای جنوب شرقی استان کرمان قرار دارد، در مرز با استان سیستان و بلوچستان که سال ها است این منطقه  نیاز به سیل بند را دارد و هر سال هم با این مشکل مواجه می شود. بهمن سال گذشته با فرماندار صحبت کردیم تا بودجه ای را برای ساخت سیل بند اختصاص بدهد و پیشنهاد دادیم که نصف مبلغ ساخت سیل بند را ما تامین کنیم و نصف دیگر را فرمانداری تا این معضل هرساله منطقه با این همکاری حل و رفع شود اما فرمانداری تاکید داشت که بودجه ندارد و حتی نصف هزینه ساخت سیل بند را هم نمی تواند پرداخت کند . وقتی با این شرایط مواجه شدیم  برای حل مشکل ،اردیبهشت ماه  دادخواست آنلاینی منتشر کردیم  و ۱۷ هزار نفر از مردم همراه این نامه شدند ، نامه ای که به بیت رهبری و نهاد ریاست جمهور هم ارسال شد که بالاخره نامه ها جواب داد و از دفتر دکتر واعظی پیگیری کردند و  به سه وزارتخانه در این خصوص دستور دادند و ادامه کار وارد چرخه اداری شد و رفت برای ۱۴۰۱ .

وی در ادامه افزود: وقتی متوجه این  زمان طولانی برای تامین بودجه شدیم  از دکتر واعظی درخواست کردیم که به معادن استان کرمان که مرکز معادن ایران محسوب می شوند دستور بدهند که بولودزر های خود را برای آغاز سیل بندی در اختیار قرار دهند که این اتفاق هم افتاد. در برنامه عصرجدید هم احسان علیخانی در مورد این پروژه صحبت  کرد و همه این کارها و درخواست همراهی از مردم خواستن ها ،  باعث شد که نزدیک ۴ میلیارد تومان برای ساخت سیل بند جمع آوری شود که با  بودجه جمع آوری شده از سوی مردم و خیرین،سیل بندی شروع شد. اما ناگهان متوجه شدیم ، روابط عمومی فرمانداری روی سایت خبری خود خبری را منتشر کرده است و مدعی شده که با همت و تلاش فرماندار رودبار جنوب و معاون استاندار، این مراحل طی شده ، بودجه تامین  و پروژه آغاز به کار کرده است. در این بخش اصلا تاکید بر اسم بنیاد ایفا نیست بلکه مبحث مهم این است که این پروژه با بودجه ای که همت مردم را همراه دارد شروع به کار کرده است و هیچ ارگانی اجازه این را ندارد که این تلاش و همراهی مردمی را به نام خود بزند.

 پروژه ایفا با آنچه ما در حال انجام هستیم متفاوت است

در ادامه مهندس آیت اللهی موسوی(معاون عمرانی استاندار) در برابر اظهارت مدیرعامل انجمن ایفا چنین گفت :بنیاد ایفا زحمت خود را کشیده است و با کمک خیرین در منطقه کارهای خوبی را انجام می دهد اما آنچه ما در این پروژه و لایروبی در حال انجام هستیم هیچ ارتباطی به پروژه آنها ندارد . فعالیت فرمانداری برای لایروبی رودخانه است که هزینه آن هم از سوی صنایع بزرگ تامین شده است و محدوده فعالیت فرمانداری با منطقه ای که بنیاد ایفا فعال است متفاوت است. مدیر بنیاد ایفا درخواست دو بولدوزر برای زمان محدود کرده بودند یا هزینه تامین این بولدوزر ها را خواستار شده بودند . برآورد ما برای زمان اجاره این بولدوزر ها از سوی بنیاد ایفا ۵۰۰ میلیون تومان بوده است . آنچه ما از آن استفاده کردیم ، بخشی بودجه از صنایع بزرگ بود و ماشین آلاتی که از آنها گرفته شد تا کار لایروبی شروع شود و این تامین هزینه هم هیچ ربطی به نامه مدیر بنیاد ایفا ندارد.

تفاوتی در خصوص محل پروژه ها نیست / بودجه برای فعالیت ایفا صادر شده است

سارا شاهرخی در ادامه در خصوص اظهارات معاون عمرانی استانداری تاکید داشت : مبلغی که به فرمانداری ارائه شده است در ادامه درخواست بنیاد ایفا است و روی نامه اهدا هزینه هم پیوست درخواست نامه ما وجود دارد. اینکه می گویند بخش فعالیت ما متفاوت است درست نیست زیرا ما هم در حال لایروبی هستیم و ۷۰ متر لایروبی انجام داده ایم. ۶ متر تبدیل به ۷۰ متر شده است . این حرکت را بنیاد ایفا انجام داده است . سال ها است که سابقه فعالیت سه بولدوزر همزمان در منطقه نبوده است چه برسد به ۱۰ ، ۱۲ بولدوزر که اکنون در حال فعالیت هستند و در ادامه پیگیری های ما به اینجا رسیده است .

سخنان  معاون عمران استانداری و مدیر  عامل بنیاد ایفا را می توانید در ادامه بشنوید و مدارکی که از سوی بنیاد ایفا ارائه شده است را مشاهده کنید.

1b0de932-4669-4a05-a469-5b55dfdd7b91

 

d16ce3ce-1afc-4c6e-a4a0-10f78127d9ac

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=227273

ثبت نظر

-