بی توجهی به پیشگیری کرونا کادر درمان را از پا در می آورد

  • کد خبر : 225043
  • 22 مهر 1399 - 12:40
بی توجهی به پیشگیری کرونا کادر درمان را از پا در می آورد

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت نیوز، محمدرضا ظفرقندی روز سه شنبه در آیین رونمایی از تمبر یادبود شهدای سلامت انجمن متخصصان بیهوشی ایران افزود: بیماری کرونا جهانی است آمار مرگ و میر مردم و جامعه پزشکی ناشی از این بیماری قابل قبول نیست باید چاره اندیشی اساسی در این زمینه شود.

وی اظهار داشت: کادر درمان به ویژه متخصصان بیهوشی بسیار در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند و پزشکان برجسته و متبحری را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده ایم، پرستاران زیادی هستند که بچه دارند اما ساعت های طولانی برای مراقبت از بیماران کرونا در بیمارستانها زحمت می کشند باید اقدامات پیشگیرانه را گسترش داد اما تذکراتی در این زمینه داده شده ولی بی توجهی می شود.

ظفرقندی با بیان اینکه رشته بیهوشی به عنوان پر خطرترین رشته پزشکی در مواجهه با بیماران کرونایی است، گفت: همکاران بیهوشی در بیمارستانها زحمت زیادی می کشند و خود نیز به کرونا مبتلا می شوند و این رنج آور و مطلومانه است.

وی ادامه داد: کنترل کرونا باید به صورت فعال انجام شود آمار مرگ و میر بالا است و اگر پیشگیری نشود بار سنگینی به کادر درمان وارد می شود، یک بررسی علمی در زمینه نیاز است، زیرا آسیب ها به کادر درمان بسیار بالاست.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: هیچ جای دنیا بدون برخورد فعال، مرگ و میر کووید ۱۹ کنترل نشده، بنابراین حتما باید از نظرات کارشناسان برای پیشگیری و کاهش بار ابتلا و مرگ کرونا در زمینه بازگشایی ها استفاده شود.

 ظفرقندی گفت: برخی پروتکل های بهداشتی که اعلام می شود الزامی برای آن نیست و مانند چراغ قرمزی است که همه از آن رد می شوند، کادر درمانی مطلومانه جان خود را از دست دادند و هر جا شیب مرگ و میر رو به پایین و کنترل بوده، به دلیل تصمیمات الزام آور بوده است بنابراین باید در اجرای اقدامات پیشگیرانه مصمم تر بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: علل مرگ و میر ناشی از کرونا باید به صورت علمی، سازماندهی کنترل و پیگیری شود. سازمان نظام پزشکی در این زمینه آمادگی همکاری با نهادها را دارد، لازم است روشهای فعال برای پیشگیری از کرونا اعمال شود تا با مرگ و میر کادر درمان مواجه نشویم.

در این آیین از تمبر یادبود شهدای سلامت انجمن متخصصان بیهوشی ایران رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=225043

ثبت نظر

-