ریزش طلا در بازار جهانی

  • کد خبر : 224089
  • 21 مهر 1399 - 15:18
ریزش طلا در بازار جهانی

 

 

ریزش طلا در بازار جهانی

💲اتفاق نظر کنگره به رد کمک‌های مالی، بازار‌ها را نزولی کرد

 به گزارش نیوز, قیمت طلا روز دوشنبه، پس از رسیدن به بالاترین سطح در سه هفته گذشته، نزولی شد. قیمت اونس طلا در نیمروز ۰.۴ درصد کاهش داشته است. به گفته تحلیل‌گران دلیل این کاهش قیمت،بن بست در مذکرات برای تصویب بسته‌ محرک جدید مالی ایالات متحده مواجه است.

به گزارش نیوز، امروز دوشنبه در اولین روز این هفته بازار قیمت اونس روندی نسبتاً ریزشی داشته است. قیمت هر اونس طلا اکنون با ۸ دلار کاهش بر روی ۱۹۱۹ دلار قرار دارد. در بازار طلا کف قیمت ۱۹۲۰ دلار عنوان می شود این کف دو بار امروز شکست اما هر بار طلا توانست از آن بالا بیاید. بالاترین قیمت اونس در ساعت ۲ بعد از ظهر ۱۹۳۲ دلار و پایین ترین آن ۱۹۱۹ دلار بوده است. مقاومت کنونی کف ۱۹۲۰ برای افزایش قیمت  طلا می‌تواند خبر خوبی باشد. تحلیل‌های فنی برای ساعات و روز‌های آینده با وجود وضعیت ریزش این نکته را منعکس می‌کنند.

تحلیل‌های فنی

💲 دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به اتفاق کمک‌های مالی را رد کردند

به گزارش قبلی از نیوز،  هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها پیشنهاد ۱٫۸ تریلیون دلاری استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا را رد کردند. و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این اتفاق خبر بدی برای طلا بود اما به‌نظر می‌رسد با توجه به اینکه اختلاف بر سر جزئیات و حجم بسته است تا تصویب اصل بسته بازار طلا هنوز امیدوار به صعود مانده است. در واقع فعالان انتظار دارند در نهایت بسته با یک حجمی تصویب می شود و با تزریق دلار به اقتصاد نرخ تورم بالا می رود. در شرایطی تورمی نیز طلا پناهگاه سرمایه گذاران خواهد شد. شاید دلیل چنین رویکرد تحلیل سرمایه گذاران از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا است.

>>>بیشتر بخوانید

آژیر قرمز در بازار طلا/ کنگره لنگر می‌اندازد تا طلا رها شود؟

در حالی که تنها ۳ هفته دیگر انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان)  باقی مانده است، سرمایه گذاران پیش‌بینی می‌کنند که جو بایدن دموکرات، احتمالاً پیروز ریاست جمهوری آمریکا و بسته‌های کمکی بزرگتری را ارائه می‌دهد. یوسوکه اوکادا مدیر فارکس در بانک میتسوبیشی تراست می‌گوید. طی چند روز گذشته، بازارها در انتظار پیروزی بایدن در انتخابات هستند.

در بازار فیزیکی طلا نیز روند امیدوار کننده است، در این بازار هفته گذشته به این امید که جشنواره های مهم، مشتریان را به فروشگاه ها برگرداند برای اولین بار از اواسط ماه اوت در هند ارزش  سهام جواهرات  بالا رفت. نقره با ۰٫۴ درصد کاهش به ۲۵٫۰۲ دلار در هر اونس ، پلاتین با ۱درصد کاهش به ۸۷۶٫۸۰ دلار رسید و پالادیوم با ۰٫۲درصد افت به ۲۴۳۵٫۳۵ دلار رسید.

💲 شاخص دلار در بازار جهانی

شاخص دلار نیز همانند سایر بازار تحت تاثیر مذاکرات برای بسته مالی است، شاخص دلار در اوایل روز دوشنبه و پس از ناامیدی برای توافق مالی بین مجلس نمایندگان و دولت ۰٫۱ درصد افزایش یافت. شاخص دلار روز جمعه پس از افزایش امیدها برای دستیابی به توافق‌های مالی جدید ایالات متحده بزرگ‌ترین افت  را در سه هفته گذشته به خود دید. این شاخص دلار پس از رسیدن به ۹۲٫۹۹ واحد یعنی پایین ترین سطح سه هفته گذشته، امروز به ۹۳٫۱۱ بازگشت.

نمودار طلا

 

بیشتر بخوانید…

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=224089

ثبت نظر

-