صندوق بین المللی پول: دولت ها در مقابله با کرونا دست و دلباز باشند

  • کد خبر : 222668
  • 20 مهر 1399 - 13:11
صندوق بین المللی پول: دولت ها در مقابله با کرونا دست و دلباز باشند

 

 

نیوز: صندوق بین المللی پول از دولت‌ها خواسته هرچقدر که لازم است برای مواجهه با بحران کرونا هزینه کنند و در عین حال هشدار داده بدهی آنها برای اولین بار تا ۱۰۰درصد تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت.

صندوق بین المللی پول: دولت ها در مقابله با کرونا دست و دلباز باشند

به گزارش نیوز، ناظران اقتصاد جهان در این هفته در بحبوحه بدترین رکود جهان از زمان رکود بزرگ سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، گرد هم می‌آیند. صندوق بین المللی پول و بانک جهانی اجلاس سالانه خود را در شرایطی برگزار می‌کنند که هر دو از اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ خواسته‌اند بازپرداخت بدهی کشورهای فقیر دنیا را پس از پایان ۲۰۲۰ تمدید کنند. در حالی که صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهان در ۲۰۲۰ را نسبت به ماه ژوئن کمی افزایش داده ولی هشدار داد این رشد طولانی مدت و بی‌ثبات خواهد بود.

صندوق بین المللی پول از دولت‌ها خواسته هرچقدر که لازم است برای مواجهه با این بحران هزینه کنند و در عین حال هشدار داده بدهی آنها برای اولین بار تا ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت.

مقامات صندوق بین المللی پول در این ماه اصلاحاتی برای تغییر ساختار بدهی برای کشورهایی که نمی‌توانند به تعهد خود عمل کنند  پیشنهاد دادند. به نظر می‌رسد آسیب‌پذیری در برابر بدهی‌ها موضوع اصلی این اجلاس خواهد بود.

اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ در آوریل توافق کردند میلیاردها دلار بازپرداخت بدهی کشورهای فقیر دنیا را تا پایان سال جاری میلادی به تعویق بیندازند. بانک جهانی اعلام کرد این کار کافی نیست و خواستار کاهش وام‌گیری برای جلوگیری از بدهی‌های بزرگ‌تر شد.

صندوق بین‌المللی پول همچنین در فکر یافتن راهی برای انتقال سرمایه ذخایر موجود با عنوان «حق برداشت مخصوص» از کشورهای ثروتمند به کشورهای فقیری است که به آن نیاز دارند. پیشنهاد ایجاد ۵۰۰ میلیارد دلار حق برداشت مخصوص در آوریل توسط آمریکا رد شد چون این طرح را ناکارآمد می‌دانست.

 

با نیوز همراه باشید..

حمایت صندوق بین الملی پول از ارزهای دیجیتالی

انتقاد روسیه از مانع تراشی آمریکا برای پرداخت وام صندوق بین المللی پول به ایران

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=222668

ثبت نظر

-