ترکیه: آتش‌بس راه‌حل نهایی مناقشه قره‌باغ نیست

  • کد خبر : 221711
  • 19 مهر 1399 - 17:28
ترکیه: آتش‌بس راه‌حل نهایی مناقشه قره‌باغ نیست

 

 

 آتش‌بس راه‌حل نهایی مناقشه قره‌باغ نیست

 وزارت خارجه ترکیه افزود:

به گزارش نیوز،این بیانیه در واکنش به  توافق ارمنستان و آذربایجان در مورد رژیم آتش بس که از ساعت ۱۱ به وقت مسکو (۱۲ به وقت تهران) لازم الاجرا شد ، بیان می شود.

 وزارت خارجه ترکیه امروز یکشنبه اعمال روند آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی را گامی مهم تعبیر کرد حال آنکه گفت نمی‌توان آن را به منزله راه‌حلی جامع برای مناقشه‌ای چنین طولانی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به حساب آورد.

وزارت امور خارجه  افزود: ” ترکیه از تصمیماتی که آذربایجان با آن موافق است حمایت خواهد کرد.”

در این بیانیه آمده است: “با این تفاهم ، ترکیه به حمایت از آذربایجان هم در میز مذاکره و هم در میدان جنگ ادامه خواهد داد.”

وزارت خارجه در این بیانیه افزود: جمهوری آذربایجان به ارمنستان و تمام دنیا نشان داد که می‌تواند سرزمین‌های اشغالی خود به مدت حدود ۳۰ سال را با ابزارها و اعتماد به نفس خود باز پس گیرد.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه ترکیه می‌خوانیم: برای آخرین بار، آذربایجان به ارمنستان فرصت خروج از اراضی اشغالی قره‌باغ را داده است. همانطور که همیشه گفته‌ایم از تصمیمی که آذربایجان بگیرد، جانبداری خواهیم کرد و با چنین رویکردی به حمایت از باکو ادامه می‌دهیم.

آتش بسی که در منطقه مناقشه قره‌باغ کوهستانی حاکم شد..

به گزارش نیوز، آتش‌بسی که از ساعاتی پیش در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی حاکم شد؛ نتیجه میانجیگری مسکو در میزبانی از نشستی بود که دیروز جمعه میان وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان برگزار شد و حدود ۱۰ ساعت به طول انجامید.

این در حالی است که طبق گزارش‌های موجود، آتش‌بس بسیار شکننده است و از همان ساعات آغازین، طرفین یکدیگر را به نقض آن متهم کردند.

  خبرهای مرتبط…

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=221711

ثبت نظر

-