انواع ماسک برای شادابی پوست

  • کد خبر : 219959
  • 03 شهریور 1400 - 12:33
انواع ماسک برای شادابی پوست

به گزارش نیوز: داشتن پوست شفاف و بی عیب و نقص مستلزم داشتن یک روتین مراقبتی متناسب با نوع پوست شما است که شامل پاکسازی، لایه برداری و مرطوب سازی است. نعناع یک گیاه دارویی معطر است . از این گیاه در شامپوها ، قابض ها (سفت کننده ها ) ، پاک کننده ها، تونرها و سایر موارد استفاده می شود زیرا دارای مزایای بسیار زیادی است و همچنین یک گیاه جوان ساز است ، دارای خواص ضد باکتریایی ، ضد میکروبی و ضد عفونی است که به درمان برخی بیماری های پوستی به خصوص آکنه کمک خواهد کرد.در ادامه این مطلب انواع ماسک برای شادابی پوست به شما پیشنهاد می کنیم:

پوست های خشن یا زبر را تسکین می دهد و برای پوست خاصیت خنک کنندگی دارد . حاوی ویتامین a فراوان و اسید سالیسیلیک است که روند بهبودی آکنه را سرعت می بخشد و همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پوست محافظت می کند ، اینها تنها بخش از خواص نعناع برای پوست است.

۱٫ ماسک صورت نعناع و عسل و خیار برای درخشندگی پوست

مواد لازم:

۱ عدد خیار
۵ عدد برگ نعناع
۱ قاشق غذاخوری عسل
طرز تهیه و طریقه استفاده :
ماسک برای شادابی پوست
ماسک برای شادابی پوست ابتدا خیار را رنده کنید و برگ های نعناع را خرد کنید و با عسل ترکیب نمایید، به خوبی هم بزنید تا ترکیبی یکنواخت حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب شستشو دهید.

۲٫ ماسک صورت نعناع و عسل و خاک رس برای پوست های چربی

مواد لازم:

۵ برگ نعناع
۱ قاشق غذاخوری خاک رس
۱ قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ماسک برای شادابی پوست ابتدا نعناع را خرد کنید، به خوبی با خاک رس و عسل ترکیب کنید تا زمانی که ماسکی یکدست حاصل شود و سپس آن را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

۳٫ ماسک نعناع تازه و عسل

مواد لازم :

۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آب
۱ قاشق غذاخوری عسل
۱ مشت برگ تازه نعناع
ماسک برای شادابی پوست

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ماسک برای شادابی پوست تمام مواد را در یک ظرف کوچک مخلوط کنید ، هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از ۱۵ دقیقه شستشو دهید.
>>>بیشتر بخوانید:

۴٫ ماسک تسکین دهنده صورت نعناع و عسل

مواد لازم :

۱ قاشق غذاخوری جودوسر
۲ قاشق غذاخوری پودرشیر
نصف قاشق غذاخوری عسل
۱۰ تا ۱۲ عدد برگ نعناع
۱ تکه خیار شسته شده و پوست کنده شده

طرز تهیه و طریقه استفاده از ماسک برای شادابی پوست

ابتدا در یک کاسه تمام مواد را مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید ، با یک حوله نرم خشک کنید و در نهایت ازیک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید.

۵٫ ماسک جو دوسر ، نعناع و عسل

ماسک برای شادابی پوست؛ این ماسک باعث احساس طراوت و شادابی پوست خواهد شد.
ماسک برای شادابی پوست

مواد لازم ماسک برای شادابی پوست

۱۰ تا ۱۲ عدد برگ نعناع
۱ عدد خیار کوچک
۱ قاشق غذاخوری جو دوسر
نصف قاشق غذاخوری عسل
۲ قاشق غذاخوری پودر شیر

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا خیار را رنده کرده و با نعناع خرد شده و سایر مواد ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید و سپس ماسک را روی صورت تان به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید و بعد از ۷ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=219959

ثبت نظر

-