مدت زمان سربازی از اول آذر ۹۹/ دوره خدمت سربازی کدام مناطق کم شد

  • کد خبر : 219004
  • 17 مهر 1399 - 0:39
مدت زمان سربازی از اول آذر ۹۹/ دوره خدمت سربازی کدام مناطق کم شد

به گزارش نیوز،اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در اطلاعیه‌ای که با رویکرد کاهش خدمت در مناطق امنیتی درگیر و عملیاتی و افزایش خدمت در مناطق عادی و برخوردار صادر شده است، عنوان کرد:

۱ـ مدت خدمت کانیوزن وظیفه غیر بومی؛

در مناطق امنیتی درگیر و جزایر طرح نازعات به مدت ۱۷ ماه.

نازعات  به مجموعه چهار جزیره در خلیج فارس در نزدیکی تنگه هرمز گفته می‌شود. این جزایر به عنوان دژ دفاعی تنگه هرمز به‌شمار می‌آید.‌ دوره خدمت در این مناطق یک ماه کم شد.

در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر، محروم و بد آب و هوا، مرزی و سایر جزایر خلیج فارس ۱۸ ماه و مناطق عادی ۲۱ ماه خواهد بود.

۲ـ مدت خدمت کانیوزن وظیفه عمومی؛

در مناطق امنیتی درگیر و جزایر طرح نازعات به مدت ۱۷ ماه.

در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر، محروم و بد آب و هوا، مرزی و سایر جزایر خلیج فارس ۲۱ ماه و در مناطق عادی ۲۴ ماه خواهد بود.

۳ـ مدت خدمت کانیوزن وظیفه بومی و غیربومی شاغل در یگان‌های حفاظت دستگاه‌های دولتی ازجمله سازمان زندان‌ها، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، انرژی اتمی و سازمان شیلات نیز به تناسب منطقه‌ای که در آن خدمت می‌کنند، مانند کانیوزن وظیفه نیرو‌های مسلح خواهد بود.

۴ـ مدت خدمت برای مشمولین امریه‌دار که در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی خدمت می‌کنند، کماکان ۲۴ ماه خواهد بود.

۵ـ مطابق مقررات ابلاغی کلیه کانیوزن وظیفه‌ای که فاصله شهر یا روستای محل سکونت تا محل خدمت آنان بیش از ۵۰ کیلومتر باشد، غیربومی و کمتر از ۵۰ کیلومتر، بومی محسوب می‌شوند.

۶ـ این مقررات برای مشمولین وظیفه اعزامی از تاریخ یکم آذر ۱۳۹۹ به بعد اجرا می‌شود و مدت خدمت کانیوزن وظیفه حین خدمت و تمام مشمولین وظیفه‌ای که در آبان سال ۱۳۹۹ به خدمت اعزام شوند، در شمول مقررات قبلی خواهند بود.

پیش از این مدت زمان خدمت سربازی در مناطق امنیتی ۱۸ ماه، مناطق محروم ۱۹ ماه، مناطق عادی ۲۱ ماه و دستگاه‌های دولتی که سربازان امریه را جذب می‌کنند ۲۴ ماه است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=219004

ثبت نظر

-