زنگ خطر صنعت دامپروری به صدا در آمد

  • کد خبر : 218938
  • 16 مهر 1399 - 23:19
زنگ خطر صنعت دامپروری به صدا در آمد
به گزارش نیوز،

سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی کماکان با مشکلاتی روبروست، اظهار کرد: با توجه به اصلاح سامانه بازارگاه، تاکنون نهاده‌ای در اختیار تولیدکنندگان قرار نداده اند، ضمن آنکه امکان خرید از نهاده و توزیع در بین‌ اعضا وجود ندارد.

وی افزود: بنابر پیگیری‌های صورت گرفته، امیدواریم که هر چه سریع‌تر سامانه اصلاح شود تا با توزیع در بین اعضا مشکلات مرتفع شود.

سلطانی با اشاره به اینکه دامداران در شرایط نامناسبی از منظر تامین‌ نهاده قرار دارند، بیان کرد: با توجه به کمبود و نوسان شدید نهاده‌های دامی، امکان فروش با قیمت مناسب وجود ندارد که همین امر هزینه‌های تولید را به شدت افزایش داده است که با استمرار روند این شرایط بحرانی، دامداران دام‌های خود را روانه کشتارگاه‌ها می‌کنند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران نسبت به تعطیلی دامداری‌ها هشدار داد و گفت: اگر هر چه سریع‌تر مشکل تامین نهاده‌های دامی مرتفع نشود و التهابات بازار ادامه یابد، دامداران دیگر رغبتی به تولید نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه چشم انداز روشنی پیش روی صنعت دامداری نیست، بیان کرد: با توجه به انباشت بیش از ۳۰۰ هزار راس دام و مشکل تامین نهاده هر چه سریع‌تر تمهیداتی برای رفع بحران باید اندیشیده شود چرا که دامدار برای جلوگیری از کاهش وزن چاره‌ای جز تامین نهاده با هر قیمتی ندارند.

سلطانی قیمت تمام شده هر کیلو دام سنگین را بدون احتساب سود بیش از ۳۹ هزار تومان و دام سبک را ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که دلال و واسطه اقدام به خرید  دام با نرخ کمتر از قیمت تمام شده از دامدار و فروش با قیمت‌های گزاف به مصرف کننده می‌کنند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران در پایان تصریح کرد: اگر برای رفع بحران‌نهاده دامی چاره‌ای اندیشیده نشود، مواد پروتئینی از سفره مردم برچیده می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=218938

ثبت نظر

-