ورود قابل توجه روحانیون به بورس/ هشدار نسبت به افت معنوی و درسی حوزه

  • کد خبر : 216215
  • 14 مهر 1399 - 23:03
ورود قابل توجه روحانیون به بورس/ هشدار نسبت به افت معنوی و درسی حوزه

به گزارش نیوز به نقل از  رسا،  احمدرضا صفا عضو کمیته پولی و مالی حوزه علمیه در نشست «ورود طلاب به بورس آسیب‌ها؛ چالش‌ها و فرصت ها‌» که در سالن جلسات علامه طباطبایی(ره) مرکز خدمات حوزه برگزار شد، گفت: با آغاز سیر صعودی ورود طلاب به بورس، مؤسسه فقه اقتصادی طیبات به درخواست شورای حوزه علمیه، مطالعات میدانی را آغاز و گزارش آن در اختیار مدیریت حوزه قرار داد.

وی با بیان اینکه بررسی های میدانی نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از طلاب در اثر شرایط سخت معیشتی به شیوه های مختلف درگیر بورس شده اند، اظهار داشت: در بررسی انواع طلاب فعال در بازار سرمایه با افرادی مواجه هستیم که سابقه زیادی در این عرصه دارند.

عضو کمیته پولی و مالی حوزه علمیه با اشاره به تیپولوژی طلاب فعال در بازار بورس، ابراز کرد: دسته ای از طلاب به دنبال همکاری با سبدگردان ها هستند و دسته ای دیگر نیز اطلاعات را جمع آوری می کنند و به صورت فردی در بورس حضور دارند.

 صفا به کانال های بورسی ایجاده شده در پیام رسان ها و تعداد بالای اعضای آن ها اشاره کرد و افزود: برخی از طلاب، مؤسساتی با عناوین حوزوی ایجاد کردند؛ دسته ای دیگر از طلاب نیز تحت هیجانات وارد بورس شده و حتی وسیله نقلیه و خانه خود را برای سرمایه گذاری فروخته اند.

عضو کمیته پولی و مالی حوزه علمیه با بیان اینکه سطح تحصیلی طلابی که وارد بورس شده اند، متفاوت و شامل طلاب سطوح عالی و جدید الورود است، ادامه داد: مشکلات معیشتی و عدم کفاف شهریه، پیدا کردن احساس هویت و اعتماد به نفس از عوامل جذب طلاب به این بازار است.

وی گفت: برداشت های دینی در خصوص ارزش به دست آوردن سرمایه و کاربردی سازی احکام فقهی از طریق فعالیت در بازار بورس از دیگر عوامل ورود طلاب به بازار بورس بوده است.

حجت الاسلام صفا افت اخلاقی، معنوی و درسی و مخاطرات سیاسی و اجتماعی را از آسیب های ورود طلاب به بورس دانست و اظهار داشت: وضعیت بورس در حال حاضر وضعیت سالمی نیست؛ با موجی از طلاب مواجه هستیم که وارد بورس شده اند و بسیاری از آن ها دارای خلا معیشتی در زندگی خودشان هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=216215

ثبت نظر

-