خریدهای منچستریونایتد هنوز ادامه دارد؛ بازیکن بخر، جام نبـر!

  • کد خبر : 215740
  • 14 مهر 1399 - 16:24
خریدهای منچستریونایتد هنوز ادامه دارد؛ بازیکن بخر، جام نبـر!

به گزارش نیوز، اوله‌گنار سولشائر در پاسخ به انتقادها درباره نیاز تیمش به تقویت گفته با همین بازیکن‌ها هم می‌تواند جام بگیرد، کاری که هنوز نتوانسته انجام دهد! با این حال خودش هم می‌داند منچستریونایتد باز هم بازیکن می‌خواهد و به سراغ ادینسون کاوانی برای خط حمله رفته. در دوران پسافرگوسن هر مربی‌ای آمده به تدریج بر طبق سلیقه خودش چند بازیکن جدید خرید که برخی موفق بوده‌اند و برخی حالا دیگر در اولدترافورد نیستند. مهم‌ترین بازیکنانی که این مربیان خریدند را مرور خواهیم کرد.

دیوید مویس
وقتی این مربی اسکاتلندی جانشین سرالکس فرگوسن شد، خیلی زود بازیکن محبوبش در اورتون را به خدمت گرفت. مروان فلینی برای منچستری‌ها در سال ۲۰۱۳ هزینه ۲۷٫۵ میلیون پوندی داشت. بازیکنی که هیچ‌وقت در اولدترافورد محبوب نشد و سال گذشته هم به چین رفت. جالب بود که زمانی ژوزه مورینیو با کمبود بازیکن مواجه شده بود و فلینی را به نوک حمله می‌فرستاد. خوان ماتا هافبک چلسی دیگر بازیکنی بود که توسط مویس به یونایتد آمد. او لحظات تلخ و شیرین زیادی داشته و حالا در ۳۲ سالگی نیمکت‌نشین است. در مجموع نمی‌توان گفت این بازیکن که برای خریدش ۳۷٫۱ میلیون پوند هزینه شد بازیکن ناموفقی در پیراهن شیاطین‌سرخ بوده.

لوئی فان‌خال
این مربی صاحب‌سبک هلندی برای اینکه انقلابی در منچستریونایتد ایجاد کند آمد. او خیلی زود دست به کار شد و لیست خریدی از بازیکنان مطرح را به باشگاه داد. آندر اِررا، هافبکی که از بیلبائو جذب شد، سال‌ها در تیم کم‌وبیش بازی کرد و با پایان قراردادش سال پیش به پاریس رفت. او خرید نسبتاً خوبی به شمار می‌رفت. لوک شاو که از پدیده‌های فوتبال انگلیس بود نامش با واژه مصدومیت عجین شد و هنوز بعد از ۶ سال در پی این است که در ترکیب شیاطین‌سرخ بماند. اگرچه سولشائر به او اعتماد کرده و نگهش داشته. مارکوس روخو در دورانی خوب با مبلغ ۱۶ میلیون پوند از اسپورتینگ‌لیسبون آمد اما کم‌کم نشان داد بازیکنی در حد یونایتد نبوده. ۳ فصل است که تعداد بازی‌هایش ۲ رقمی نشده و باشگاه در پی یافتن راهی برای فروش اوست. آنخل دی‌ماریا که هزینه‌ای ۵۹ میلیون پوندی برای باشگاه داشت و هر وقت نامش کنار نام منچستریونایتد می‌آید، واژه ناکامی در ذهن‌مان نقش می‌بندد. روزهای کابوس‌وار شماره ۷ سال ۲۰۱۴ شیاطین‌سرخ بعد از یک فصل به پایان رسید. دیلی بیلند ستاره تیم ملی هلندِ جام جهانی ۲۰۱۴ مدافعی بود که با ۱۴ میلیون پوند از آژاکس آمد و بعد از ۴ سال به آژاکس برگشت. بلیند از خیلی مدافعان فعلی یونایتد بازیکن بهتری بود. ویکتور والدس سنگربان پیشین بارسلونا هم برای نیمکت‌نشینی به اولدترافورد آمد و در کل ۲ بازی انجام داد. فان‌خال فصل دوم ممفیس دپای را به خدمت گرفت. یک شماره ۷ دیگر و یک ناکام دیگر. دپای در لیون نشان داد منچستری‌ها نتوانسته‌اند خیلی خوب از توانایی‌هایش استفاده کنند. متئو دارمیان که بعد از فصل نخست همیشه اخبار جدایی‌اش به گوش می‌رسید تا اینکه سرانجام سال ۲۰۱۹ جدا شد. باستین شواین‌اشتایگر که کسی نفهمید چرا بایرن‌مونیخ را ترک کرد تا به لیگ برتر برود. بازیکنی که فان‌خال دوستش داشت اما با مورینیو چالش‌های زیادی داشت و به آمریکا رفت. مورگان اشنایدرلین در ساوتهمپتون چهره شد اما در منچستریونایتد بازیکنی نبود که بتوانند به او اتکا کنند. سرخیو رومرو هم وضعیتی مثل والدس در یونایتد پیدا کرد. آنتونی مارسیال اما با وجود اینکه دورانی پرفراز و نشیب در اولدترافورد داشته، حالا گزینه اول سولشائر برای خط حمله است و می‌توان گفت که خریدی موفق بوده. در مجموع از بین این همه بازیکنی که فان‌خال خرید به ندرت بازیکنی در حد شیاطین‌سرخ می‌توان نام برد.

ژوزه مورینیو
خریدهای فصل نخست آقای‌خاص خوب و موفق بودند. اریک بایی را کمتر کسی می‌شناخت اما خیلی زود مورینیو او را جذب کرد. بایی مدافع خوبی به شمار می‌رود اما مصدومیت زیاد داشته و بدشانس هم بوده. زلاتان ایبراهیموویچ که این روزها در ۳۹ سالگی هم در میلان می‌درخشد، یک فصل عالی در اولدترافورد داشت. زلاتان اگر با آن مصدومیت شدید مواجه نمی‌شد شاید مجبور نمی‌شد به آمریکا برود و دوران طولانی‌تری در منچستریونایتد سپری می‌کرد. در هر صورت هواداران یونایتد از او خاطرات خوبی دارند. هنریخ مخیتاریان ستاره دورتموند بود و انتظار می‌رفت در یونایتد هم ستاره شود. فصل اول شرایط خوبی داشت و با درخشش او و گلزنی‌اش در فینال قهرمان لیگ اروپا شدند. با این فصل دوم با آسیب‌دیدگی‌ها از شرایط آرمانی دور شد و با الکسیس سانچس تعویضش کردند. پل پوگبا پرسروصداترین خرید منچستریونایتد در دوران پسافرگی بوده. هنوز او با ۸۹ میلیون پوند گران‌ترین خرید منچستریونایتد است. پل را می‌توان بازیکن موفقی در یونایتد نامید اما او هم حاشیه زیاد داشته و بارها بحث جدایی‌اش به میان آمده. با این حال او امیدوار است روزهای بهتری برایش در پیش باشد و فعلاً در اولدترافورد ماندگار است. یکی دیگر از خریدهای عجیب منچستریونایتد، الکسیس سانچس بود. ۷ ناکامِ بعدی! چندی پیش اعتراف کرده بود وقتی به منچستریونایتد رفته دوست داشته خیلی زود به آرسنال برگردد. در هر صورت نه راه پس داشت و نه پیش. هیچ نقطه روشنی در اولدترافورد از او به یاد نداریم. بعد از یک فصل قرضی، حالا به اینتر فروخته شده. نمانیا ماتیچ فراتر از حد انتظار برای یونایتد بود. هافبکی باصلابت که همه مربیان حضورش در خط میانی‌شان را لازم دیدند. در مجموع خریدهای یونایتد از چلسی خوب بوده‌اند اما روملو لوکاکو که به‌جای بازگشت به چلسی تصمیم گرفت به منچستریونایتد برود، نتوانست خودش را در اولدترافورد جا بیندازد. او مهاجمی توانا و گلزن است اما عجیب بود که سولشائر علاقه‌ای به بازی‌اش نداشت و این بازیکن هم به اینتر رفت. ویکتور لیندلوف مدافع سوئدی هم هنوز روی اعصاب هواداران منچستریونایتد است. خرید مورینیو که سولشائر خیلی به او اهمیت می‌دهد، ولی سوتی‌هایش اعصاب ‌خرد‌کن شده. دیوگو دالو مدافع سابق پورتو نتوانست جایی در ترکیب یونایتد برای خودش پیدا کند و حالا در آستانه جدایی است.‌ فرد هم نوسان زیاد داشته اما در هر صورت کم‌وبیش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کل مورینیو چند خرید مهم و خوب داشته.

اوله‌گنار سولشائر
دانیل جیمز وینگر تکنیکی ولزی اولین خرید سولشائر بود. او چند بازی درخشان داشت اما کم‌کم افت کرد و نتوانست جایگاهش را پیدا کند. حالا سولشائر سخت در پی خرید یک وینگر جدید است و به جذب جیدن سانچو اصرار دارد. آرون وان‌بیساکا خیلی زود جای خودش را در ترکیب شیاطین‌سرخ پیدا کرد. این مدافع راست جوان آینده روشنی در اولدترافورد دارد و می‌تواند برای سال‌ها اینجا بماند. سرانجام سولشائر یک مدافع خوب و باثبات جذب کرد. هری مگوایر گران‌ترین مدافع جهان راهی یونایتد شد و حتی به بازوبند کاپیتانی هم رسید. با وجود حواشی اخیر، مگوایر بازیکنی ارزشمند برای تیمش است اما گل سرسبد خریدهای سالیان اخیر شیاطین‌سرخ، برونو فرناندس بوده. فقط چند ماه در منچستریونایتد حضور داشت و آنقدر زود در تیم جا افتاد که همان فصل نخست بهترین بازیکن فصل شد، آن‌هم با نیم‌فصل حضور در ترکیب تیم. برونو که از اسپورتینگ آمده به نوعی یاد کریستیانو رونالدو را زنده کرده است. دونی فان‌دی‌بیک آخرین خرید سولشائر بود. این هافبک هلندی خودش را در آژاکس به‌خوبی نشان داد و خیلی‌ها اعتقاد دارند او هم مثل برونو موفق خواهد شد. خریدهای سولشائر مختصر، مفید و مناسب بوده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=215740

ثبت نظر

-