آخرین آمار جهانی کرونا ۱۴ مهر/ مرگ ۲۱۴ هزار آمریکایی تا به امروز + جدول تغییرات

  • کد خبر : 215548
  • 14 مهر 1399 - 13:41
آخرین آمار جهانی کرونا ۱۴ مهر/ مرگ ۲۱۴ هزار آمریکایی تا به امروز + جدول تغییرات
به گزارش نیوز،

 بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا صبح امروز ۳۵ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۷۴۰ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک میلیون و ۴۱ هزار و ۸۶۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۶ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۶۸۶ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۳۶ هزار و ۶۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۷ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۹۱۲ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۱۴ هزار و ۶۱۱ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۷۴ هزار و ۴۴۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۶میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۱۵ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۰۲ هزار و ۷۱۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌‌ عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۸ هزار و ۴۵۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۸۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۴۶ هزار و ۳۷۵ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، کلمبیا، پرو، اسپانیا و آرژانتین نیز به ‌ترتیب با یک‌میلیون و ۲۱۵ هزار و ۱، ۸۵۵ هزار و ۵۲، ۸۲۸ هزار و ۱۶۹، ۸۱۰ هزار و ۸۰۷ و ۷۹۸ هزار و ۴۸۶ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای مکزیک با ۷۶۱ هزار و ۶۶۵ نفر و آفریقای جنوبی با ۶۸۱ هزار و ۲۸۹ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به‌‌ترتیب با ۵میلیون و ۵۸۶ هزار و ۷۰۳، ۴میلیون و ۸۴۹ هزار و ۲۶۹ و ۴میلیون و ۲۶۳ هزار و ۲۰۸ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۲ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

ویروس کرونا ,

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=215548

ثبت نظر

-