عملیات جست‌وجو برای نجات کوهنورد گم‌شده در قزوین بدون نتیجه پایان یافت

  • کد خبر : 214905
  • 13 مهر 1399 - 23:52
عملیات جست‌وجو برای نجات کوهنورد گم‌شده در قزوین بدون نتیجه پایان یافت

به گزارش نیوز، حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت : با توجه به بررسی‌های ما یک کوهنورد ۲۹ شهریورماه گذشته به قصد صعود به قله سیالان (در مرز استان‌های قزوین و گیلان) از سمت الموت وارد استان قزوین شده و در نیمه‌شب روز دوشنبه ۳۱ شهریور هم آخرین تماس تلفنی را با خانواده و آشنایان برقرار کرده است.

او اضافه کرد: این کوهنورد در آخرین تماس تلفنی‌اش اعلام کرده که به همراه یک چوپان در حال حرکت از قله سیالان به سمت دشت دریاسر شهرستان تنکابن است و حتی گفته که ۲ ساعت دیگر به دریاسر می‌رسم. به همین خاطر ۴ تیم امداد و نجات به منطقه اعزام کردیم که بعد از ۴ روز جست‌وجو در مسیر رفت و برگشت سیالان به دریاسر نتوانستند اثری از این کوهنورد گم‌شده پیدا کنند.

آصفی ادامه داد: ۱۴ نفر از تیم‌های امداد و نجات شامل نجاتگران جمعیت هلال احمر و کوهنوردان حرفه‌ای استان قزوین به مدت ۴ روز یک گشت و جست‌وجوی کامل در ارتفاعات کوه سیالان، دشت دریاسر، گردنه هزارچم، عسل‌محله، مناطق پرپنگ و گوسفندسرای وینی (نزدیک روستای وینه) انجام دادند، اما به هیچ نتیجه قطعی‌ای در مورد سرنوشت کوهنورد گم‌شده نرسیدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به بررسی‌های فنی صورت‌گرفته برای گمانه‌زنی در مورد سرنوشت این کوهنورد گفت: احتمال زیادی وجود دارد که این کوهنورد مسیر دریاسر را اشتباه رفته و در جنگل‌های انبوه نوشا در شهرستان تنکابن گرفتار شده بود و در آنجا مورد حمله حیوانات وحشی و خطرناک آن منطقه مانند گرگ و خرس قرار گرفته باشد.

آصفی با بیان اینکه کوهنوردی به صورت تنها و انفرادی در مسیر‌های صعب‌العبور کار عاقلانه‌ای نیست، افزود: کوهنوردان نباید تنها با اتکا به مهارت و تجربه خود به فکر فتح قللی مانند سیالان بیفتند؛ چرا که کوهنوردی یک کار تیمی و جمعی است و هر کوهنوردی باید در قالب یک تیم و بعد از یک کار کارشناسی حساب‌شده اقدام به کوه‌پیمایی یا فتح قله‌ها کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=214905

ثبت نظر

-