بیماران کرونایی از تزریق نوروبیون و مولتی ویتامین غافل نشوید

  • کد خبر : 212867
  • 12 مهر 1399 - 18:37
بیماران کرونایی از  تزریق نوروبیون و مولتی ویتامین غافل نشوید

به گزارش نیوز، با شروع اپیدمی ویروس کرونا در سراسر دنیا تمام متخصصین و محققین را برای درمان این ویروس جدید به تکاپو وا داشت، از جمله توجهات به سمت نقش مکمل ها و ویتامین ها برای پیشگیری و افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری کووید-۱۹ معطوف شد. حال سوال اینجاست که آیا مصرف مولتی ویتامین یا تزریق نوروبیون برای ضعف و عوارض بعد از درمان کرونا توصیه می شود؟

تاثیر انواع ویتامین ها در بیماری کووید-۱۹

ویتامین C: به نظر می رسد مصرف ویتامین C  توسط بیماران دارای بیماری های شدید و بحرانی مفید باشد. این ویتامین دارای اثر ضد التهابی است و موجب افزایش ایمنی سلولی و یکپارچگی عروقی می شود. مطالعات نشان داده اند که ویتامین C در درمان بیماران مبتلا به ذات الریه که حالت شدید بیماری کووید-۱۹ را تجربه می کنند، اثرات مفیدی دارد. توصیه می شود این بیماران روزانه ویتامین C را به صورت مکمل و یا در رژیم غذایی مصرف نمایند. اما برای حالتی که بیماری شدید نیست محققین دلیل کافی برای مصرف ویتامین C پیدا نکرده اند.

 ویتامین D: یافته های جدید تأثیر مکمل های ویتامینD  را در کمک به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با کووید-۱۹ تأیید کرده است. به این معنی که ویتامین D به شدت روی پاسخ به عفونت تأثیر می گذارد. 

ویتامین B12: کمبود این ویتامین موجب کم‌خونی، احساس ضعف، افسردگی، زخم دهان و زبان، اختلالات روحی، کاهش حافظه، کاهش وزن، اختلال در راه رفتن و بوی بد دهان می شود. بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که کم خونی و بیماری های التهابی روده دارند باید حتما ویتامین B12  را به صورت تزریقی یا خوراکی مصرف نمایند اما با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل ازدحام و تراکم احتمالی جمعیت در مراکز ارائه خدمات، توصیه محققین به مصرف نوع خوراکی است .

با توجه به شواهد موجود توصیه می شود افراد از مولتی ویتامین ها برای افزایش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری کووید- ۱۹ استفاده کنند. نکته مهم این است که مصرف ویتامین ها باید منطقی باشد زیرا مصرف زیاد برخی ویتامین ها با عوارضی همراه است. مصرف میوه جات و سبزیجات تازه در رژیم غذایی روزانه به عنوان منبع غنی ویتامین ها توصیه می شود.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=212867

ثبت نظر

-