آفرود جدید؛ تبارچینی، شناسنامه ایرانی+جدول مشخصات فنی

  • کد خبر : 211770
  • 11 مهر 1399 - 22:41
آفرود جدید؛ تبارچینی، شناسنامه ایرانی+جدول مشخصات فنی

 

 

آفرود جدید؛ تبارچینی، شناسنامه ایرانی+جدول مشخصات فنی

سایپا از تولید نخستین خودروی شاسی‌بلند خود خبرداد

به گزارش نیوز خودرویی که هرچند نامی از آن آورده نشده و انتشار اطلاعات آن به زمان رونمایی خودرو موکول شده است؛ اما برخی از سایت‌های خبری خودرویی اعلام کرده اند که با مقایسه عکس منتشر شده از سوی سایپا می توان نتیجه گرفت که خودروی جدید شاسی‌بلند سایپایی‌ها از برند Foday با نام Landfort است. به این ترتیب می‌توان حدس زد شریک جدید سایپایی‌ها چینی خواهد بود.

خودرویی دودیفرانسیل که سایپایی‌ها قرار است در آن از یک موتور دو لیتری توربو با قدرت ۲۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متری استفاده کنند.  اما گرفتن این میزان قدرت با این حجم موتور آن هم روی یک خودروی آفرود و با توجه به کیفیت بنزین ایران  احتمالا برای آن چالش برانگیر خواهد شد.

sgu721FOipd1

Landfort دارای دو نسخه با جعبه دنده دستی شش سرعته و نسخه دو دیفرانسیل و جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته است. این خودرو به طور میانگین مصرف سوخت  ۹٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد که می توان گفت مصرف شهری آن به مراتب بیشتر خواهد و این امر تا حدودی نگران کننده خواهد بود.

این خودرو همچنین دارای دو نسخه با جعبه دنده دستی شش سرعته و نسخه دو دیفرانسیل و جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته است. سرعت نهایی آن در نهایت به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌ رسد، سرعتی که برای خودروسواران چندان چشمگیر نیست.

سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در اظهارات خود عنوان کرده بود که این محصول نخستین خودرو SUV بومی‌سازی شده در داخل کشور خواهد بود و ویژگی‌های دو دیفرانسیل و شاسی مستقل در آن دیده می‌شود.

آپشن‌ها

با توجه به اینکه مشخصات این خودرو به صورت رسمی اعلام نشده اما سایت خبری «خودرو تک» در گزارشی عنوان کرده که با بررسی مدل‌های حاضر در بازار چین می‌توان گفت خودرو جدید سایپا داری «۷ صندلی، اتوهلد، استارت دکمه ای، آینه حساس به نور، ترمز پارک برقی،‌ تریم داخلی چرم مصنوعی،‌ تهویه دوگانه اتوماتیک،‌ چراغ روشنایی روز،‌ دوربین ۳۶۰ درجه،‌ سامانه کمکی حرکت در سراشیبی،‌ سامانه کنترل پایداری ، سانروف،‌ سنسور نور، صندلی راننده برقی، قابلیت تنظیم وضعیت انتقال قدرت (تک دیفرانسیل-دو دیفرانسیل سبک-دو دیفرانسیل سنگین)، کروز کنترل، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل کیفیت هوا، گرمکن صندلی‌های جلو، نمایشگر لمسی» خواهد بود و با توجه به مشخصات فنی و آپشن‌ها، می‌توان پیش‌بینی کرد که این خودرو از کورس رقابت با برندهای سرسخت چینی موجود در ایران دور می‌افتد.

قیمت فودای لندفورت ۴WD در بازار چین چیزی حدود ۲۰ هزار دلار است. با توجه به نرخ فعلی دلار و در نظر گرفتن عوارض و سود شرکت پیش‌بینی سختی نیست اگر بگوییم قیمت پایه این خودرو برای عرضه در بازار ایران حدود ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود. البته در این خصوص باید منتظر قیمت شرکت سایپا بود.

خودرو سایپا


در نیوز بیشتر بخوانید:««

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=211770

ثبت نظر

-