۵ راهکار برای اصلاح رابطه زناشویی قبل از رسیدن به نقطه جدایی

  • کد خبر : 211710
  • 11 مهر 1399 - 21:06
۵ راهکار برای اصلاح رابطه زناشویی قبل از رسیدن به نقطه جدایی

به گزارش نیوز بسیاری از روابط زناشویی این روز‌ها یا به دلیل فشار‌های زیاد یا به دلیل عدم مسئولیت پذیری یکی از طرفین با شکست مواجه می‌شود و هر یک به جای یافتن راه حل و فرصتی برای نجات رابطه، طرف مقابل را متهم می‌کند.

به رغم تعدد دلایلی که منجر به شکست رابطه زناشویی و توسل به گزینه جدایی می‌شود، اما برخی از آن‌ها ممکن است ساده باشد و با اندک تلاشی از سوی هر دو طرف بتوان بر آن‌ها غلبه کرد.

وب سایت آمریکایی «your tango» در زمینه روابط تاکید می‌کند که اگر دو طرف به پاسخی برای این پرسش‌ها دست یابند، رابطه زناشویی قابل اصلاح است:

آیا هر دو شریک زندگی یک چیز را می‌خواهند؟ آیا انرژی کافی برای هر دو طرف جهت ترمیم رابطه باقی مانده است؟

چگونه دو طرف می‌توانند آسیب‌های قبلی را حل کردند؟ آیا هر دو طرف قبل از اینکه به خود فرصتی برای اصلاح رابطه دهند، فرار می‌کنند؟

آیا موضوعات نهفته و پنهانی وجود دارد که شانس آن‌ها را برای ترمیم رابطه خراب می‌کند؟ آیا آن‌ها هنوز هم می‌خواهند تلاش و امتحان کنند.

پس از پاسخ صریح و روشن به این پرسش ها، سایت «your tango» پنج مرحله را ارائه داده که به دو طرف کمک می‌کند روابط خود را ترمیم کنند و به مرحله جدایی نرسند.

توجه داشته باشید که شریک زندگی شما چه می‌گوید

حتی اگر اختلاف نظر وجود داشته باشد، توجه به گفته‌های طرف مقابل به دلیل اهمیت آن ضروری است. بعضی از شرکای زندگی عادت دارند صحبت را قطع کرده و یا اغراق کنند یا حرف طرف مقابل را نپذیرفته و یا دست کم بگیرند، همه این رفتار‌ها باید متوقف و توجه به سمت طرف مقابل معطوف شود.

به طرف مقابل علاقه نشان دهید

همسرانی که اعتماد به یکدیگر را از دست داده اند، ممکن است هنگام ابراز ناراحتی حقیقی درون خود، مضطرب و نگران باشند، به ویژه اگر قبلاً سرزنش شده باشند و یا گاهی از نشان دادن علاقه خود نسبت به طرف مقابل و یا پرسش از او درباره درگیری ذهنش از ترس اینکه طرف مقابل وی را شوکه و یا به عنوان عامل ناراحتی خود متهم کند، ترس دارند.

یادآوریی لحظات زیبا بین طرفین

این روشی است که تنش بین زوجین را برطرف می‌کند و راهی خوب برای رسیدن به نقطه‌ای است که آن‌ها بتوانند روابط خود را ترمیم کنند.

عدم یادآوری مسائل گذشته

این روشی است که وقتی یکی از طرفین احساس می‌کند به ارائه دلیل نیاز دارد، به آن متوسل می‌شود، اما این موضوع اوضاع را بدتر کرده و منجر به اصلاح رابطه نمی‌شود.

انرژی منفی خود را به مثبت تبدیل کنید

بهتر است انرژی خشم درون در هر دو طرف به انرژی عاشقانه‌ای تبدیل شده تا فرصتی برای اصلاح روابط بین آن‌ها فراهم شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=211710

ثبت نظر

-