کاهش علائم پیری پوست با ویتامین C

  • کد خبر : 211585
  • 25 مرداد 1400 - 12:00
کاهش علائم پیری پوست با ویتامین C

به گزارش نیوز:ویتامین C نوعی آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند برای انواع پوست مفید باشد و یکی از بهترین ویتامین‌ها برای پوست است. برای کاهش علائم پیری پوست، استفاده از سرم موضعی بسیار مهم است تا ویتامین C بتواند مستقیماً به سلولهای پوست برسد.

آنچه ویتامین C می تواند انجام دهد تا پوست را یکدست و شفاف کند شامل:

لکه های تیره را روشن می کند

ویتامین C با محدود کردن آنزیم مسئول تولید ملانین به روشن شدن لکه های تیره پوست کمک می کند.

 لکه های تیره به دلیل تولید بیش از حد ملانین، یک رنگدانه تیره در پوست ایجاد می شود. این تولید ملانین اضافی می تواند توسط موارد مختلفی از جمله نور خورشید، بارداری، مصرف برخی داروها یا افزایش سن ایجاد شود.

کاهش علائم پیری پوست با ویتامینc

ویتامین C به کاهش علائم پیری پوست کمک می کند

ویتامین C همچنین در تشکیل کلاژن که یک پروتئین فیبری است و به تشکیل بافت همبند در پوست است کمک می کند.

با افزایش سن پوست، تولید کلاژن کاهش می یابد. این همان چیزی است که باعث از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست و افتادگی آن می شود. در حالی که پیری پوست اجتناب ناپذیر است، اما استفاده روزانه از ویتامین C می تواند به تقویت تولید کلاژن کمک کرده و روند پیری را کند کند. این تقویت کلاژن به سفت شدن پوست و کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک می کند.

برای کاهش علائم پیری، استفاده از سرم موضعی بسیار مهم است تا ویتامین C بتواند مستقیماً به سلولهای پوست برسد.

برخی آسیب های نور خورشید را کم می کند

اشعه ماورا بنفش (UV) از آفتاب یا تخت های برنزه یکی از دلایل اصلی پیری و آسیب سلول های پوستی در طول زمان است. هنگامی که خورشید به پوست برخورد می کند، رادیکال های آزاد را ایجاد می کند که منجر به آسیب به پوست می شود. اما ویتامین C به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند به کاهش این آسیب کمک کند.

>>>بیشتر بخوانید:

رژیم ضد پیری/معرفی بدترین و بهترین خوراکی ها

آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C با خنثی سازی رادیکال های آزاد از اثرات مضر مانند سیگار کشیدن و آفتاب از آسیب سلول جلوگیری می کنند.

کاهش علائم پیری پوست با ویتامین ث

مهم است که بدانید سرم های ویتامین C نمی توانند به عنوان جایگزین ضد آفتاب عمل کنند زیرا باعث اشعه ماورا بنفش خورشید نمی شود و آن را جذب نمی کند. با این حال، استفاده از ترکیبی از هر دو باعث محافظت کافی پوست در برابر آسیب های خورشید می شود.

قرمزی و التهاب را به حداقل می رساند

پوست به دلایل زیادی از جمله آکنه، آسیب خورشید، بیماری های پوستی مانند درماتیت و واکنش های آلرژیک به برخی از داروها ممکن است قرمز و ملتهب شود.

ویتامین C یک ضد التهاب است، به این معنی که به کاهش التهاب و قرمزی پوست منجر می شود.

کاهش علائم پیری پوست

ضد التهاب برای درمان پوست ضروری است. و هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، مانند ویتامین C، با آرام کردن قرمزی می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد.

به بهبود پوست کمک می کند

ویتامین C به چندین روش به بهبود پوست کمک می کند:

  1. اگر به صورت موضعی مستقیماً روی زخم قرار گیرد، تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند. این باعث می شود پوست بهبود یابد. 
  2. ویتامین C جذب آهن را تقویت می کند، ماده مغذی دیگری که در ترمیم زخم لازم است.
  3. برای افرادی که کمبود ویتامین C دارند، نشان داده شده است که مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم مکمل ویتامین C در روز بهبود زخم ها را به شدت بهبود می بخشد.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=211585

ثبت نظر

-