قدرتنمایی نامداران در روز اول کشتی فرنگی

  • کد خبر : 209051
  • 09 مهر 1399 - 15:06
قدرتنمایی نامداران در روز اول کشتی فرنگی

نیوز/ مهدی شیروانی؛ طلسم ۸ ماهه سردرگمی و بلاتکلیفی کشتی با شروع مسابقات لیگ برتر شکسته شد. بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور جام یادگار امام (ره) از صبح دیروز در سالن بدون تماشاگر ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران شروع شد. دیدار‌های گروه الف این رقابت‌ها صبح دیروز با تأخیری ۴۵ دقیقه‌ای آغاز شد و تیم‌های فولاد اکسین خوزستان، سیناصنعت ایذه، آریوبرزن بهبهان، رعدپدافند ارتش و هیئت کشتی سیرجان به مصاف هم رفتند. 

نظارت و رضایت محمد بنا بعد از جراحی چشم
محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که دوشنبه، روز قبل از شروع پیکارها، چشمش را جراحی کرده بود، همراه بهروز حضرتی‌پور به‌عنوان عضو کمیته فنی، خیلی زودتر از بسیاری از مسئولان و دست‌اندرکاران خودش را به سالن مسابقه رساند تا بر عملکرد کشتی‌گیران نظارت کند. سرمربی تیم ملی با رضایت از برگزاری مسابقات لیگ کشتی، میزان آمادگی فعلی کشتی‌گیران را مناسب ندانست ولی بعد از تماشای کشتی‌های پوریا ناصرپور، امین کاویانی‌نژاد و رامین طاهری ملی‌پوشان اوزان مختلف به‌رغم دوری از آمادگی و صعود به وزن بالاتر با ابراز خوشحالی گفت امیدوار است بتوانند هرچه زودتر به آمادگی برسند.

قدرتنمایی برای رسیدن به تیم ملی
نامداران، ملی‌پوشان و مدعیانی که می‌توان آن‌ها را شانس اول عضویت در تیم ملی و رسیدن به دوبنده مسابقات جهانی و حتی المپیک دانست، در روز اول قدرتنمایی کردند. کشتی‌گیرانی مثل ناصرپور، کاویانی‌نژاد، طاهری، مردانی و… در مصاف با حریفان نه‌چندان مطرح تیم هیئت کشتی سیرجان مقتدرانه و با اختلاف امتیاز بالا و اکثراً در همان وقت اول حریفان را مغلوب کردند تا در مراحل بعدی بتوانند شرایط را برای جلب نظر کادر فنی تیم ملی و عضویت در تیم اعزامی به رقابت‌های جهانی مهیا کنند.

پیروزی‌های یک‌طرفه مدعیان خوزستانی
استان خوزستان با بیشترین تعداد تیم و کشتی‌گیر در بیستمین دوره لیگ برتر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. هرچند مدعیان اصلی قهرمانی این فصل از رقابت‌ها نظیر ایران‌مال مدافع قهرمانی، صبانور کردستان و… در گروه ب رقابت‌ها حضور دارند (امروز روی تشک می‌روند)، ولی دو تیم فولاداکسین خورستان و سیناصنعت ایذه (ایذه‌ای‌ها روز قبل از شروع لیگ، جانشین تیم یزد شدند) گام‌های خود را قاطعانه و امیدوار‌کننده برداشته و با نتایج مشابه ۱۰- صفر هیئت کشتی سیرجان را مغلوب کردند تا رویارویی آن‌ها در عصر روز نخست به‌عنوان فینال خوزستانی‌ها در گروه اول از حساسیت ویژه‌ای برخوردار شود.

مشکوک شدن تست ۲ مربی
پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی و لازم‌الاجرا توسط همه عوامل برگزاری رقابت‌ها رعایت می‌شود. هنگام ورود به ورزشگاه ۱۲ هزار نفری، همه افراد باید از تونل ضدعفونی عبور کرده، بعد از تست تب‌سنجی وارد سالن مسابقه شوند. همه در سالن باید ماسک بزنند و داور وسط نیز با شیلد مراقبتی، کشتی‌ها را سوت می‌زند. باخبر شدیم دو تن از مربیان کشتی فرنگی نمونه آزمایش و تست کرونای آن‌ها مشکوک اعلام شده و برای مراقبت از سایرین، از محل قرنطینه تیم‌ها خارج شده و در محلی بیرون از محوطه قرنطینه تیم‌ها و کشتی‌گیران تحت مراقبت قرار گرفته و قرنطینه شدند.

حذف سیرجان و آریو برزن، بدون پیروزی
تیم هیئت کشتی سیرجان و آریوبرزن بدون کسب پیروزی، شانسی برای ادامه حضور در رقابت‌ها را ندارند. سیرجانی‌ها در اولین دیدار ۱۰- صفر به فولاد اکسین و دومین دیدار را نیز با همان نتیجه به سیناصنعت‌ایذه نایب‌قهرمان فصل گذشته واگذار کردند. آریوبرزنی‌ها نیز ابتدا ۷-۳ به رعد پدافند باختند و سپس ۶-۴ مغلوب فولاد اکسین شدند تا نه تنها هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعد نداشته باشند، بلکه دیدارشان مقابل رعدپدافند هوایی ارتش و سیناصنعت نیز کاملاً تشریفاتی شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=209051

ثبت نظر

-