بدهی‌های ترامپ امنیت ملی را به مخاطره می‌اندازد

  • کد خبر : 208644
  • 09 مهر 1399 - 10:18
بدهی‌های ترامپ امنیت ملی را به مخاطره می‌اندازد
به گزارش نیوز،

 مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا درباره پیامد‌های منفی بدهی‌های رئیس جمهور این کشور بر امنیت ملی آمریکا هشدار دادند.

نشریه تایم روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد برخی مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا می‌گویند بدهی ۴۲۱ میلیون دلاری رئیس جمهور در ۴ سال آینده می‌تواند خطرات امنیت ملی را برای آمریکا ایجاد کند.

مقامات سابق اطلاعاتی با استناد به گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز اعلام کردند ترامپ درگیر جنگ ممیزی با سازمان امور مالیاتی است که می‌تواند ۱۰۰ میلیون دلار دیگر برای او هزینه در بر داشته باشد.

بنا به گفته این مقامات، برای شخصی که به اطلاعات طبقه بندی شده در ایالات متحده دسترسی دارد، بدهی گسترده مالی می‌تواند خطر جاسوسی اطلاعاتی را در پی داشته باشد. زیرا شخص بدهکار تمایل دارد که از نفوذ اطلاعاتی خود به عنوان اهرمی بهره گرفته و این اهرم ممکن است منجر به برخی اقدامات از جمله افشای اطلاعات یا تأثیرگذاری بر سیاست شود که به هرحال امنیت ملی آمریکا را به مخاطره می‌اندازد.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی با استناد به اسناد مالیاتی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که خود را یک میلیاردر موفق می‌داند در سال ۲۰۱۶ تنها ۷۵۰ دلار مالیات داده است! بر این اساس، نیویورک تایمز براساس اطلاعات موثق اعلام کرد ترامپ در سالی که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است تنها ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرده است. وی در ۱۰ سال از ۱۵ سال اخیر هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکرده است، زیرا به ماموران مالیاتی اعلام کرده است بیش‌تر از آنکه سود کند، در این مدت زیان دیده است.

البته رئیس جمهور آمریکا گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره فرار مالیاتی خود را به شدت تکذیب کرده و گفته است: «این خبر‌ها جعلی است. پس از انتشار اظهارنامه مالیاتی من خواهید دید که این خبر‌ها جعلی است. حقیقت این است که سازمان مالیاتی من را دوست ندارد!»

از آنجا که دولت آمریکا بر اساس مالیات مستقیم مردم اداره می‌شود، افکار عمومی حساسیت زیادی بر مالیات دهی سیاستمداران دارند. فرار مالیاتی در این کشور یکی از رسوایی‌هایی است که بار‌ها منجر به استعفای مقامات سیاسی از سمت خود شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=208644

ثبت نظر

-