مناسب‌ترین راهکار برای اینکه سیستم ایمنی ما به بهترین نحو عمل کند

  • کد خبر : 20852
  • 19 اسفند 1398 - 15:55
مناسب‌ترین راهکار برای اینکه سیستم ایمنی ما به بهترین نحو عمل کند

کد خبر: ۱۴۵۹۰۴

تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ – ۱۳:۳۷

احسان حجازی، بیان کرد: فقط یک ماده غذایی خاص به تنهایی نمی‌تواند با کرونا مقابله کند. برای اینکه سیستم ایمنی ما بتواند بهینه کار کند حتما باید در تعادل باشد و مواد مغذی کاملی از همه گروه‌ها به آن برسد.

به گزارش نیوز، یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به اینکه آیا نوع تغذیه می‌تواند در انتقال بیماری کرونا موثر باشد، گفت: تغذیه در پیشگیری از شیوع کرونا می‌تواند نقش موثری داشته باشد چون اگر کسی سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد تحت خطر قرار می‌گیرد و سریع‌تر به این بیماری مبتلا می‌شود و زمانی که فرد مبتلا می‌شود افراد بیشتری را هم مبتلا می‌کند لذا اگر بتوانیم سیستم ایمنی بدنمان را قوی نگه داریم تا جایی که امکان دارد علیه بیماری مبارزه کند می‌تواند در جلوگیری از شیوع این بیماری خیلی موثر باشد.

وی درباره راه انتقال اولیه کرونا عنوان کرد: در حال حاضر فرض بر این است که ویروس کرونا از طریق خفاش یا مورچه‌خوار به دورن بدن انسان انتقال پیدا کرده است. آن فردی که اولین بار این بیماری را گرفته سیستم ایمنی‌اش نتوانسته علیه این ویروس مبارزه کند لذا مبتلا شده و سایر افراد را نیز به صورت اپیدمیک مبتلا کرده است. اما راه کار چیست، بالاخره تغذیه نقش داشته و چیزی بوده که باعث شیوع اولیه این بیماری شده است. ما می‌توانیم با داشتن سیستم ایمنی بهینه و قوی تا حدودی جلوی این بیماری را بگیریم.

حجازی همچنین در توضیح سیستم ایمنی بدن گفت: در بدن گلبول‌های مختلفی داریم. قرمز و سفید. گلبول‌های قرمز وظیفه اکسیژن رسانی به خون را بر عهده دارند ولی وظیفه اصلی گلبول‌های سفید این است که با عوامل خارجی و میکروب‌زایی که می‌توانند وارد بدن شوند مقابله می‌کنند و در واقع بدن را در مقابل آن عوامل خارجی ایمن می‌کنند. هر چقدر تعادلی که بین گلبول‌های سفید وجود دارد بیشتر باشد احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کرونا نیز کمتر می‌شود.

این متخصص تغذیه در پاسخ به اینکه چرا این بیماری در افراد بالای ۶۰ سال شایع‌تر است، خاطرنشان کرد که چون سیستم ایمنی بدنشان نسبت به افرادی که سن کمتری دارند ضعیف‌تر است.

او در رادیو گفت‌وگو درباره اینکه چه کار کنیم تا سیستم ایمنی خوبی داشته باشیم و بتوانیم با کرونا مقابله کنیم، عنوان کرد: فقط یک ماده غذایی خاص مثل زردچوبه، زنجبیل یا سیر به تنهایی نمی‌تواند با این بیماری مقابله کند. برای اینکه سیستم ایمنی ما بتواند بهینه کار کند حتما باید در تعادل باشد و مواد مغذی کاملی از همه گروه‌ها به آن برسد. در این میان یکسری مواد غذایی هم هستند که می‌توانند این سیستم را تقویت کنند اما اینکه فرد در طول روز فقط یکسری از دمنوش‌ها را بخورد و مواد مغذی دیگری از جمله پروتئین‌ها و کربوهیدارت‌ها به بدنش نرسد سیستم ایمنی بدنش نمی‌تواند با این ویروس مقابله کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=20852

ثبت نظر

-