تاتنهام – چلسی‌؛ دوئلی برای یک جام

  • کد خبر : 207468
  • 08 مهر 1399 - 14:14
تاتنهام – چلسی‌؛ دوئلی برای یک جام

به گزارش نیوز، امشب از ساعت ۲۲:۱۵ در ورزشگاه اختصاصی تاتنهام، باز هم شاهد نبرد استاد و شاگرد خواهیم بود. تاتنهام و چلسی در دور چهارم جام‌اتحادیه به مصاف هم خواهند رفت. چلسی موفق شد بارنزلی را در مرحله قبل با ۶ گل ببرد و تاتنهام به لطف کرونایی شدن بازیکنان لیتون‌اورینت به این مرحله رسید.

تاتنهام‌؛ جامی که می‌توان گرفت
قبل از اینکه فصل جدید لیگ برتر شروع شود، گفته بودیم دلخوشی ژوزه مورینیو بیشتر به جام گرفتن در رقابت‌های حذفی است و هنوز هم همین اعتقاد را داریم. آقای‌خاص که خودش در لیگ برتر کم‌افتخار نیست می‌داند برای قهرمان شدن در لیگ برتر کار بیشتری نیاز دارد و از طرفی رقبای فعلی اسپرز خیلی سرسخت هستند. در هر صورت در جام‌اتحادیه گذر تیمش به تیم سابقش و شاگرد خودش افتاده و باید آنها را برای رد شدن از دور چهارم کنار بزنند. اسپرز در ۲ بازی نخست خانگی‌اش در لیگ برتر پیروز نشد و این اتفاق خوبی نیست. در واقع این روزها بدون هواداران خیلی تیم‌ها در خانه خودشان هم کمی غریب هستند. شاید در آینده با اضافه شدن گرت بیل به ترکیب تاتنهام کمی وضعیت این تیم لندنی بهتر هم بشود.

چلسی‌؛ فصل قهرمانی
آقای لمپارد، خرید کردن تنها رمز موفقیت نیست، اگر بود فصل قبل تیمی مثل لیورپول با خریدهای مختصر و مفید قهرمان نمی‌شد. چلسی هنوز هم تیم ایده‌آلی که فرانک لمپارد انتظار دارد، نیست. مدافع باتجربه‌ای مثل تیاگو سیلوا را جذب کردند و در بازی قبلی مقابل وست‌برومویچ از همانجا ضربه خوردند. شاید به تدریج چلسی وضعیت بهتری پیدا کند اما نظر ما برای هواداران آبی مأیوس‌کننده است. چلسی بعید است در لیگ برتر مدعی قهرمانی باشد. با این حال فصل پیش هم با تمامی مشکلات تا فینال جام‌حذفی پیش رفتند و این فصل هم می‌توانند امیدوار باشند از مسیر کوتاه رقابت‌های حذفی به جام برسند. جام‌اتحادیه یا جام‌حذفی، هرکدام را چلسی بگیرد، از لمپارد راضی خواهند بود. در هر صورت این فصل برای چلسی ولخرج باید فصلِ جام باشد.

آخرین جدال
در نبرد قبلی مورینیو و لمپارد، این شاگرد بود که موفق شد استادش را ۲ بر یک شکست دهد. برای چلسی در آن بازی ژیرو و آلونسو گلزنی کردند و تک‌گل تاتنهام را رودیگر (گل‌به‌خودی) زد.

آمار بازی
۱۶۶) تاتنهام و چلسی ۱۶۶ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۷۲ بازی را چلسی برده و ۵۴ مرتبه اسپرز پیروز شده، در حالی که ۴۰ بازی مساوی شده است.
۵) چلسی تابه‌حال در جام‌اتحادیه ۵ مرتبه قهرمان شده و تاتنهام ۴ قهرمانی دارد.
۱۲) آخرین قهرمانی تاتنهام ۱۲ سال پیش در همین جام‌اتحادیه رقم خورد. چلسی هم آخرین مرتبه ۵ سال پیش جام گرفت.
۸) تاتنهام ۸ بازی خانگی‌اش در دوران پساکرونا تا قبل از شروع فصل جدید را نباخته بود اما حالا در ۲ بازی ابتدایی فصل جدید در خانه پیروز نشده.
۲) چلسی ۲ فصل پیش با شکست تاتنهام به فینال جام‌اتحادیه رسید.
۵) آخرین قهرمانی آبی‌های لندن در جام‌اتحادیه سال ۲۰۱۵ یعنی ۵ سال پیش با برتری ۲ بر صفر مقابل تاتنهام رقم خورد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=207468

ثبت نظر

-