انصراف ایران و کره جنوبی از خرید فولاد ترکیه / حراج چند خودروی کادیلاک توسط بنیاد مستضعفان

  • کد خبر : 206801
  • 08 مهر 1399 - 7:39
انصراف ایران و کره جنوبی از خرید فولاد ترکیه / حراج چند خودروی کادیلاک توسط بنیاد مستضعفان

 

انصراف ایران و کره جنوبی از خرید فولاد ترکیه/حراج چند خودروی کادیلاک توسط  بنیاد مستضعفان-نیوز

تکرار اشتباهات محصول ندانستن‌ها است، ( انصراف ایران و کره جنوبی از خرید فولاد ترکیه ) اگر از گذشته اطلاع داشته باشیم شاید از آن درس بگیریم و مسیرهای اشتباه را تکرار و تجربه نکنیم.یکی از حوزه هایی که می تواند ماشین زمان به آن سفر کند اقتصاد است، اقتصاد ایران در نیم قرن گذشته همچون سایر حوزه های حیات اجتماعی با فراز و فرود های بسیاری روبرو شده است.

اتفاقات مشابهی بر اقتصاد ایران رفته و تصمیمات متفاوتی برای آن گرفته شده است اما به نظر می رسد با نتایج یکسان روبرو هستیم.«در نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار مهم اقتصادی ایران و جهان را مرور می کنیم.سال اول هر دهه را به عنوان نقطه بررسی تاریخ اقتصادی قرار داده ایم.این مطلب با عنوان نیم قرن با اقتصاد ایران منتشر می شود،در طول بررسی تاریخ اقتصادی پنج دهه گذشته ممکن است به حوادث مهم و اثر گذار برخورد کنیم که این اخبار و وقایع را نیز منتشر می کنیم.روزنامه اطلاعات به دلیل سابقه ۹۰ ساله آرشیو قوی و رویکرد صرف خبری در بازتاب وقایع پایه این بررسی قرار گرفته است.

انصراف ایران و کره جنوبی از خرید فولاد ترکیه / حراج چند خودروی کادیلاک توسط بنیاد مستضعفان-نیوز

 

هشتم مهر ۱۳۵۰؛ اتصال مشهد با خط آهن به افغانستان

به‌منظور بررسی پیرامون طرح ایجاد خط آهن مشهد – افغانستان یک هیات‌عالی راه‌آهن وارد مشهد خواهد شد. براساس بررسی این هیات بین مشهد و افغانستان خط آهن احداث می‌گردد.

فاصله مشهد تا مرز افغانستان در حدود ۳۲۸ کیلومتر است و چون این مسافت در دشت‌های وسیع و حاصلخیر «سروسایت» و «جام» قرار دارد که فاقد کوهستان و سایر موانع طبیعی است، ایجاد این خط هزینه زیادی در بر ندارد.

صادرات کمپرسی‌های ایران به رومانی

به موجب پروتکلی که دیروز بین ایران و رومانی در وزارت اقتصاد به امضای آقای هوشنگ انصاری وزیر اقتصاد و آقای کرنل بورتیکا وزیر بازرگانی خارجی رومانی رسید، ایران از رومانی کاغذ، آهن‌آلات، گوشت، لبنیات و روغن‌نباتی خام وارد می‌کند.

رومانی اظهار علاقه نمود که احتیاجات خود را در زمینه انواع بارکش‌های کمپرسی که در ایران ساخته می‌شود از این کشور تامین کند و در مقابل از انواع بارکش‌هایی که ساخت آنها در حال حاضر جزو برنامه تولیدی کارخانجات ایران نیست، تحویل دهد.

انصراف ایران و کره جنوبی از خرید فولاد ترکیه / حراج چند خودروی کادیلاک توسط بنیاد مستضعفان-نیوز

طلا باز هم گران شد

قیمت طلا امروز در بازار آزاد برای دومین بار در هفته جاری هر مثقال ۲۱ ریال افزایش یافت و به مثقالی ۵۴۸ ریال رسید.قیمت رسمی طلا امروز هر کیلو ۲۰۰ تومان گران شد. قیمت رسمی طلا از روز دوشنبه گذشته تاکنون هر کیلو ۳۰۰ تومان گران شده و از هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به هر کیلو ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.علت افزایش قیمت طلای شمش در بازار آزاد و افزایش قیمت رسمی این فلز، گران شدن قیمت طلا در بورس‌های بزرگ جهان به‌ویژه بورس طلای لندن است.

انصراف ایران و کره جنوبی از خرید فولاد ترکیه / حراج چند خودروی کادیلاک توسط بنیاد مستضعفان-نیوز

هشتم مهر ۱۳۶۰؛ حراج خودروی کادیلاک توسط بنیاد مستضعفان

بنیاد مستضعفان در اطلاعیه‌ای خبر از حراج چند دستگاه خودروی لوکس کادیلاک و بیوک را اعلام کرده است. طبق این اطلاعیه متقاضیان باید نخست ۵۰هزار تومان ودیعه واریز کنند.انصراف ایران و کره جنوبی از خرید فولاد ترکیه / حراج چند خودروی کادیلاک توسط بنیاد مستضعفان-نیوز

هشتم مهر ۱۳۷۰؛ گشایش نمایشگاه بین‌المللی تهران

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی تهران با شرکت ۴۷ کشور خارجی و ۲۵۰۰ کمپانی خارجی و ایرانی فردا در محل دائمی نمایشگاه‌ها در تهران افتتاح می‌شود.

بانک صنعت و معدن، بنیاد مستضعفان و جانبازان، وزارت بازرگانی، شرکت پست و تلگراف و تلفن، وزارت جهاد سازندگی، وزارت صنایع، صنایع دفاع، وزارت صنایع سنگین، وزارت کشاورزی، وزارت نفت، سازمان صنایع ملی ایران و عمران کیش، صنایع خودکفایی سپاه، صنایع زندان‌ها، کمیته امداد امام و بنیاد ۱۵ خرداد دارای بیشترین فضا در این نمایشگاه هستند.

انصراف ایران و کره جنوبی از خرید فولاد ترکیه

در پی انصراف ایران و کره‌جنوبی از خرید آهن و فولاد ترکیه این بخش از صنایع ترکیه دچار بحران شد.

انصراف ایران و کره درخصوص عدم خرید آهن و فولاد از ترکیه به‌دنبال تصمیم کشورهای اروپای شرقی مبنی‌بر کاهش نرخ صادراتی تولیدات آهن و فولاد آن کشورها صورت گرفته است.

سنجرایمر، مدیرعامل سازمان آهن و فولاد ترکیه در گفت‌و‌گویی با خبرنگاران گفت: ایران و کره‌جنوبی قراردادهای واردات آهن و فولاد از ترکیه را ابطال کردند.

وی افزود: ابطال قراردادهای صادراتی و کاهش تقاضای داخلی تولید آهن و فولاد این بخش از صنایع ترکیه را دچار بحران شدید کرده است.

مدیرعامل سازمان آهن و فولاد ترکیه گفت: رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد جهانی پس از بحران خلیج فارس و همچنین کاهش نرخ‌های آهن و فولاد در کشورهای اروپای شرقی به‌دلیل تنگناهای ارزی آن کشورها، صنایع آهن و فولاد ترکیه را با بحران سختی روبه‌رو ساخته است.

وی با اشاره به اینکه ترکیه در سال‌جاری برای ۳۰۰ میلیون دلار صادرات آهن و فولاد برنامه‌ریزی کرده بود، گفت: انتظار نمی‌رود رقم یادشده حتی به ۲۵۰ میلیون دلار نیز برسد.

ترکیه از نظر تولید فولاد در جهان در ردیف هجدهم قرار دارد. تولید فولاد خام ترکیه در نیمه اول سال‌جاری میلادی بالغ‌بر ۴ میلیون و ۵۴۱ هزار تن گزارش شده است.

انصراف ایران و کره جنوبی از خرید فولاد ترکیه / حراج چند خودروی کادیلاک توسط بنیاد مستضعفان-نیوز

هشتم مهر ۱۳۸۰؛ بررسی همکاری‌های صنعتی ایران و رومانی

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و رومانی از ۹ تا ۱۱ مهرماه جاری در بخارست برگزار می‌شود.

محمد تقی‌زاده انصاری، مشاور وزیر صنایع و معادن حجم مبادلات میان دو کشور را در سال ۱۳۷۹، حدود ۵/۳۶ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: از این میزان ۵/۷ میلیون دلار را صادرات ایران به این کشور تشکیل داد. به گفته انصاری، صادرات رومانی به ایران را به‌طور عمده اقلام شیمیایی، لاستیک، چرم، کاغذ، کارتن، فولاد و ماشین‌آلات تشکیل می‌دهد. در مقابل ، جمهوری اسلامی ایران به این کشور نفت خام، مواد غذایی، پوشاک، فرش ماشینی و تولیدات الکترونیک صادر می‌کند.

کاهش شاخص کل

تالار بورس اوراق بهادار تهران دیروز شاهد دادوستد ۵ میلیون و ۱۹۸ هزار سهم از سهام ۱۰۵ واحد تولیدی و صنعتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بر ارزش بیش از ۲۴ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال بود.

این تعداد سهام در ۲۵۴۰ نوبت برای ۸۶۹ نفر خریداری و اسناد مالکیت جدید آنها صادر شد.به این ترتیب، شاخص کل قیمت سهام با ۴/۱۶ واحد کاهش به ۳۲۸۴ واحد رسید.

فولاد لوله انتقال گاز عسلویه از ژاپن خریده شد

شرکت سومیتوموی ژاپن اعلام کرده است که سفارشاتی را از کارخانه نورد لوله اهواز برای ۴۰ هزار تن ورق ۶۵X برای حمل در ماه‌های نوامبر – دسامبر دریافت کرده است. این شرکت تجاری در حال حاضر مشغول مذاکره با کوره بلند ژاپن برای تامین plate مورد قرارداد است.

نورد لوله اهواز این ورق‌ها را به‌منظور تولید لوله‌های با قطر بالا برای کاربرد در پروژه‌های خطوط لوله گاز IGat IV جهت انتقال گاز از عسلویه در ساحل خلیج فارس به تهران مصرف خواهد کرد.

انصراف ایران و کره جنوبی از خرید فولاد ترکیه / حراج چند خودروی کادیلاک توسط بنیاد مستضعفان-نیوز

 

اخبار نیوز را دنبال کنید …

درافتادن اردوغان با غرب فرصتی مناسب برای ایران و ترکیه!

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=206801

ثبت نظر

-