سقف دلار نشکست، کف بورس شکست

  • کد خبر : 206409
  • 07 مهر 1399 - 21:05

 

سقف دلار نشکست، کف بورس شکست

نیوز به گزارش نیوز، ( سقف دلار نشکست، کف بورس شکست ) امروز دوشنبه هفتم مهرماه ۱۳۹۹ قیمت دلار در بازار آزاد نتوانست به رقم ۳۰ هزار تومانی برسد، از طرف دیگر شاخص بورس به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی سقوط کرد که نزدیک به ۳ ماه بود از این رقم فاصله داشت.

در این روزها معامله‌گران توجه ویژه‌ای به قیمت درهم و دلار هرات دارند. در معاملات روز دوشنبه، درهم در محدوده ۸ هزار تومان ماندگار ماند و دلار هرات نیز نتوانست سقف ۲۹ هزار تومانی را لمس کند. در نتیجه  قرار گرفتن قیمت دلار در بازار تهران در محدوده‌ سقف ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان متناسب با این قیمت‌ها بود.

بازارساز نیز در روز دوشنبه قیمت دلار را به میزان ۰٫۸۷ درصد افزایش داد و قیمت دلار صرافی ملی را از ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان به ۲۸ هزار و ۹۵۰ تومان رساند. قیمت یورو صرافی ملی نیز از ۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان به ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافت.

بازارها تحت تاثیر انتظارات 

انتظارات منفی در دو بازار ارز و سرمایه به دو شکل صعود و نزول بروز پیدا کرده است، در بازار ارز، انتظارات محرک رشد پرشتاب قیمت‌ها بوده است. در شرایطی که در اثر تحریم‌ها از پایان سال ۹۶ درآمدهای ارزی کشور با فرض حذف درآمدهای صادرات نفتی حداکثر ۶۵ درصد کاهش یافته، قیمت دلار حدود ۶۵۰ درصد افزایش یافته است. به نظر می‌رسد که بخش اعظم افزایش قیمت دلار در اثر انتظارات منفی و نااطمینانی نسبت به آینده‌ است. طی دو روز اخیر معامله‌گران برای گام گذاشتن به کانال ۳۰ هزار تومانی دست به عصا بودند.

در بازار سرمایه، انتظارات منفی موجب روند نزولی شاخص بورس و خروج سرمایه‌گذاران خرد بازار شده است. شاخص بورس پیش از امروز چند مرتبه به کف حمایت یک میلیون و ۵۵۶ هزار واحدی نزدیک شد اما هر بار به سمت بالا تغییر مسیر داد، اما در روز دوشنبه از این کف حمایت ۴۰ هزار واحد پایین‌تر آمد تا یک سطح حمایتی مهم را شکسته باشد.

امروز بازار در حالی معاملات خود را پایان داد که در ساعات آغازین فعالیت آن، کمتر کسی تصور می‌کرد که بورس تهران کف مقاومتی خود را تغییر دهد، در مقابل خیلی‌ها از معامله‌گران امیدوار بودند که سقف جدیدی در قیمت دلار ایجاد شود. هر چند که تحولات در دو بازار هم‌جهت با پیش‌بینی‌ها پیش رفت، اما وضعیت ارقام پایانی بازار با پیش‌بین‌های بازیگران تفاوت‌های زیادی داشت. حال باید منتظر ماند ودید در معاملات فردا این پیش‌بینی‌هامحقق خواهد شد یا بازارساز با اتخاذ سیاست‌های جدید بازار را به سمت آرامش هدایت می‌کند.( سقف دلار نشکست، کف بورس شکست )

با ما اخبار نیوز را دنبال کنید.

ترکیب صعود و نزولی شرکت ها در بورس+ جدول

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=206409

ثبت نظر

-