درگیری‌های شدید ارمنستان و آذربایجان بر سر قره‌باغ + عکس

  • کد خبر : 204638
  • 06 مهر 1399 - 18:08
درگیری‌های شدید ارمنستان و آذربایجان بر سر قره‌باغ + عکس

به گزارش نیوز ، جدایی طلبان قره‌باغ که تحت حمایت ارمنستان هستند می‌گویند که در جریان درگیری با نیروهای نظامی آذربایجان خسارات سنگینی به آنها وارد کرده اند.

جنگ 2

باکو اعلام کرده که نظامیان آذربایجان پس از حمله جدایی طلبان دست به تهاجمی متقابل زده‌اند و بسیاری از مواضع جدایی طلبان از جمله دوازده سکوی پدافند هوایی را هدف قرار داده‌اند.

مقامات نظامی آذربایجان همچنین گفته اند که تنها یک بالگرد ارتش این کشور در جریان حمله جدایی طلبان سرنگون شده است.

نیروهای آذربایجان همه خطوط تماس در منطقه را بمباران کردند

سخنگوی جدایی طلبان منطقه قره‌باغ امروز – یکشنبه – در یک پیام فیسبوکی اعلام کرد: «نیروهای آذربایجان صبح امروز کلیه خطوط تماس در منطقه را بمباران کردند.» وی با درخواست از ساکنان این منطقه برای رفتن به پناه گاه‌ها تصریح کرد که «استپاناکرت»، مرکز و پایتخت قره‌باغ نیز بمباران شده است.

جنگ3

هر دو طرف مناقشه از کشته شدن غیرنظامیان در جریان درگیری های صبح روز یکشنبه خبر داده اند. پیش‌تر برخی خبرگزاری ها اعلام کرده بودند در جریان تبادل آتش میان دو طرف خسارات سنگینی به واحدهای مسکونی و تجاری در مناطق مرزی وارد شده است.

قره باغ جزیی از خاک جمهوری آذربایجان بود

قره‌باغ با مرکزیت استپاناکرت، بدنبال جنگ و درگیری‌های باکو و ایروان در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی، اعلام استقلال کرد. اغلب ساکنان قره‌باغ را که از حمایت تمام عیار ارمنستان برخوردار است ارمنی‌ها تشکیل می دهند. قره باغ پیش از اعلام استقلال جزیی از خاک جمهوری آذربایجان بود.

جنگ4

آذربایجان و ارمنستان چندین دهه است که بر سر منطقه «ناگورنو قره‌باغ» با یکدیگر اختلاف دارند؛ اختلافی که اواخر دهه هشتاد میلادی آتش یک مناقشه و جنگ ادامه‌دار میان دو کشور را شعله‌ور کرد.

ارمنستان عضو یک پیمان امنیت منطقه‌ای موسوم به «سازمان پیمان امنیت جمعی» است که رهبری آنرا مسکو برعهده دارد. آذربایجان اما در این مناقشه حمایت کشور ترکیه را با خود دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=204638

ثبت نظر

-