دو نظر سنجی در باره قیمت طلا/ شاخص دلار کماکان صعودی است

  • کد خبر : 202223
  • 05 مهر 1399 - 3:43
دو نظر سنجی در باره قیمت طلا/ شاخص دلار کماکان صعودی است

به گزارش نیوز، با ۲۰ دلار نوسان و ۷ دلار کاهش قیمت، هفته طوفانی طلا به آرامی و در خاموشی  پایان یافت. هفته‌ای که قیمت طلا در نهایت ۹۰ دلار از آغاز هفته کاهش داشت و از دژ ۱۹۰۰ دلار  که ۶ هفته دوام داشت عقب نشست. آخرین باری که اونس زرین ۹۰ دلار کاهش داشت، قیمت آن از کانال ۲۰۰۰ به کانال ۱۹۰۰ سقوط کرده بود. 

نظرسنجی کیتکو

طبق جدیدترین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو، سرمایه گذاران نباید انتظار داشته باشند که به زودی افزایش نوسانات در فضای طلا به پایان برسد، زیرا احساسات کوتاه مدت هیچ تعصب واضحی در بازار نشان نمی‌دهد.

افشین نبوی ، رئیس تجارت ام‌کی‌اس‌ سوئیس گفت: “آنقدر عدم اطمینان و نوسان وجود دارد که بازارها برای مدتی آشفته خواهند بود». وی افزود که او نه تنها در مورد طلا بی طرف است بلکه در حاشیه نشسته و منتظر ظهور روند مشخص‌تری است.

در میان تحلیل گران وال استریت، نظرسنجی تقریباً یک سه طرفه بود. از میان ۱۶ شرکت کننده، شش رأی دهنده یا ۳۸ درصد انتظار افزایش قیمت طلا را دارند و کاهش قیمت در هفته آینده یا حرکت بی‌رمق آن هر کدام پنج رأی یا ۳۱ درصد از آرا را دریافت کرد مابقی نیز بازار خنثایی را پیش بینی می کنند.

احساسات در میان سرمایه گذاران خرده فروشی البته کمی واضح‌تر است. در مجموع ۲۳۹۱ رأی در نظرسنجی های آنلاین عمومی داده شد. ۱۲۰۷ رأی دهنده یا ۵۰ درصد گفتند که در هفته آینده طلا صعودی می‌شود، ۸۲۲ نفر دیگر ، یا ۳۴ درصد ، پیش‌بینی کردند که  نزولی می‌شود، و تنها ۳۶۲ رای دهنده ، یا ۱۵درصد نسبت به طلا خنثی بودند.

نظرسنجی طلا

با وجود سقوط نزدیک به ۱۰۰ دلار، هنوز برخی از احساسات در بازار صعودی است. کرستن فریتش، تحلیلگر فلزات گرانبها در کامرزبنک گفت که لرزش در بازار طلا تعجب آور نیست و  اصلاح تقریبا تمام شده است. وی گفت: «محیط طلا و نقره همچنان صعودی است. زیرا در چند ماه گذشته هیچ چیز تغییر نکرده است.»

برای بسیاری از تحلیلگران دلار آمریکا کلیدی ترین بازار برای تماشای سنجش میزان سقوط بیشتر طلا خواهد بود. کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در سیا ‌ولف ‌منیجمنت، گفت که او در کوتاه مدت انتظار ریزش طلا را دارد ، زیرا به نظر شاخص می‌رسد دلار ایالات متحده کمی قدرت گرفته است. وی گفت: «این پیش بینی  کمتر به طلا و بیشتر به دلار آمریکا مربوط می شود. دلار آمریکا بر همه بازارها تسلط دارد و طلا نیز از این قاعده مستثنی نیست. من فکر می کنم قبل از اینکه سرمایه گذاران به بازار برگردند باید شاهد تغییر ریزشی بیشتری در طلا باشیم».

اوله هانسن رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو و تنها تحلیل‌‌گری که هفته پیش روند نزولی طلا را درست پی‌بینی کرد،  گفت که او این هفته توجه زیادی به دلار آمریکا خواهد داشت. وی گفت: «به نظر می رسد گاز بیشتری در مخزن دلار باقی مانده است بنابراین ضعف در طلا به طور بالقوه هنوز برطرف نشده است». با این حال ، هانسن گفت که اصلاح طلا می‌تواند محدود شود زیرا این فلز گران‌بها با وجود عدم اطمینان روزافزون قبل از انتخابات ایالات متحده، می‌تواند یک پناهگاه امن برای  بازار باشد.

نمودار طلا

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=202223

ثبت نظر

-