بهترین‌های هفته نوزدهم لیگ برتر؛ لیگ زیر آوار دربی

  • کد خبر : 2002
  • 21 بهمن 1398 - 8:12
بهترین‌های هفته نوزدهم لیگ برتر؛ لیگ زیر آوار دربی

بهترین‌های هفته نوزدهم لیگ برتر؛ لیگ زیر آوار دربیبه گزارش نیوز، بعد از تساوی قرمز و آبی بهترین فرصت برای سپاهان و تراکتور وجود داشت تا فاصله خود را در صدر کمتر کنند، اما هر دو غول شهرستانی برابر حریفان خود متوقف شدند تا فاصله ۵ امتیازی پرسپولیس با جدی‌ترین تعقیب‌کننده خود حفظ شود.
این هفته فقط ۳ تیم بردند، فولاد در خانه خود شهرخودرو را به لطف گل و پاس گل مدافع حریف برد. ذوب‌آهن با تک‌گل مهاجم خارجی تازه‌واردش صنعت نفت را شکست داد و شاهین اگرچه از نساجی عقب افتاد، ولی ۲ بر یک برد تا هر ۳ برنده در خانه خود پیروز شوند.
۵ بازی دیگر هم مساوی شد، دو بزرگ تهرانی ۲-۲ کردند. پیکان در تبریز بازی ۲ بر صفر باخته را ۲-۲ کرد (با دو گل بعد از دقیقه ۹۰ تا ثابت شود فوتبال ۹۰ دقیقه هم نیست!) تراکتور در سیرجان با گل دیرهنگام ایمانی از شکست گریخت و سایپا در خانه از پس پارس‌جم برنیامد. تنها مساوی بدون گل هم سهم دوئل تارتار- قلعه‌نویی در مسجدسلیمان بود که نتیجه بازی رفت تکرار شد، اما دیگر خبری از حواشی بعد از بازی و مصاحبه مربیان علیه هم نبود!

تیم هفته؛ فولاد خوزستان
در شروع هفته و تک بازی چهارشنبه فولاد در خانه نماینده چهارم ایران در آسیا را روبه‌رو داشت و با وجود تعویض زودهنگام بیت‌سعید، به لطف مدافعان شهرخودرو به ۳ امتیاز باارزش رسید. مدافعان جور غیبت گلزن فولاد را کشیدند و یک گل به خودی و یک پاس در عرض به لوسیانو در موقعیت تک‌به‌تک با رحمتی هدیه‌ای نبود که گلزن ۳۸ ساله پس بفرستد.

مربی هفته؛ میشو کریستیچوویچ (شاهین بوشهر)
این هفته عبدا… ویسی بازی ۲ بر صفر باخته را در خانه حریف ۲-۲ کرد و نکونام هم برد خوبی داشت، اما بدون شک بهترین مربی عنوان شایسته برای میشو است. او که شاهین بی‌بضاعت را ته‌جدول تحویل گرفت و متحول کرد و بعد از امتیازگیری در میادین مهم حالا ۲ هفته است که می‌برد، هفته قبل پیکان را در تهران و این هفته در خانه از نساجی عقب افتاد که ۲ بر یک برد. شاهین با میشو تیم دیگری شده و حالا شایسته بقا در لیگ.

بازیکن هفته؛ امیرارسلان مطهری (استقلال)
اینکه در اولین شهرآورد عمرت و تنها ۲ هفته پس از پیوستن به تیم بزرگ و پرطرفدار فیکس شوی به اندازه کافی فشار می‌آورد. حال وقتی ۲ گل بزنی و عامل امتیازآوری تیمت هم باشی دیگر کار خودت را کرده‌ای. فوتبالی‌ها می‌دانند جو تیم‌های بزرگ چقدر متفاوت است و هرقدر هم خوب باشی چند مدت برای عادت کردن به شرایط تازه زمان می‌خواهی. حالا بعد از چند ماه هم بازی کردن در شهرآورد باز داستان دیگری است، چه رسد به درخشش و گل‌زنی که ارسلان مطهری همه این کار‌ها را با هم کرد.

چهره هفته؛ علیرضا کوشکی (پیکان)
عبدالله ویسی در تبریز و اولین بازی جانشین فرکی دو گل از ماشین‌سازی عقب افتاد. او با اتکا به جوانی، چون کوشکی از دقیقه ۹۰ به بعد موتور تیمش را روشن شده دید و پیکان هر دو گل را جبران کرد تا با یک امتیاز باارزش و یک دنیا دستاورد به تهران برگردد. مهمتر از این یک امتیاز پیدایش چهره‌ای مثل کوشکی بود و این حقیقت که فوتبال مال امثال کوشکی ۱۹ ساله است و کافی است مربیان ما به این جوانان اعتماد کنند.

دروازه‌بان هفته؛ پیام نیازمند (سپاهان)
تقابل قلعه‌نویی و تارتار بعد از حوادث بازی رفت آن‌قدر مهم بود که ۳ هزار نفر قید تماشای شهرآورد را هم بزنند و به ورزشگاه مسجدسلیمان بروند. سپاهان برای کم کردن فاصله ۵ امتیازی در صدر با پرسپولیس فقط ۳ امتیاز را می‌خواست و نفت هم به هیچ قیمت نمی‌خواست ببازد. در این شرایط نیازمند جوان ستاره میدان بود و با جلوگیری از فروریختن دروازه مهمان نگذاشت فاصله زرد‌ها بیشتر شود.

گل هفته؛ اکبر ایمانی (تراکتور)
این هفته، هفته کم‌گلی بود و همه نگاه‌ها به شهرآورد، اما در همین فقر گل و پیروزی، دیدار سیرجان دو گل زیبا داشت. ابتدا در اواسط نیمه دوم منشا برای گل‌گهر گل زد و سپس دقیقه ۸۸ اکبر ایمانی با شلیکی تماشایی از ۳۰ متری بازی را به تساوی کشاند تا تراکتور پس از ۵ برد و یک باخت الهامی اولین مساوی را هم تجربه کند. این گل منجر به کسب یک امتیاز شد تا تبریزی‌ها دست خالی برنگردند.

سوژه هفته؛ کتک خوردن ۲ مدافع استقلال
عارف غلامی و سیاوش یزدانی دو مدافع مصدوم استقلال بودند که به شهرآورد نرسیدند. آن‌ها در جایگاه ویژه نشستند و به رسم متداول فوتبالی‌ها بین دو نیمه می‌خواستند خود را به رختکن تیم‌شان برسانند که… هنوز پلیس جوابی به ادعای آبی‌ها نداده و ماجرا صرفاً از طرف دو مدافع تعریف شده که نیرو‌های امنیتی با آن‌ها برخورد فیزیکی کرده‌اند و… این ماجرا بیشترین بازتاب را در میان حوادث این هفته فوتبال و لیگ ما داشت.

تیم منتخب هفته

بهترین‌های هفته نوزدهم لیگ برتر؛ لیگ زیر آوار دربی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=2002

ثبت نظر

-