خواص آب هویج؛ یک انتخاب مناسب

  • کد خبر : 19951
  • 05 مرداد 1400 - 13:00
خواص آب هویج؛ یک انتخاب مناسب

به گزارش نیوز: آب هویج علاوه بر طعم عالی دارای مزایای درمانی مختلفی است و برای اندام هایی از بدن مثل چشم، دستگاه گوارش، دندان و پوست بسیار مفید است.   آب هویج یک نوشیدنی بسیار مغذی است. آب هویج حاوی پتاسیم و ویتامین C است و سرشار از پروویتامین A است. به نظر می‌رسد نوشیدن آب هویج به طور خاص به بهبود سلامت چشم و مو و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. در ادامه این مطلب با خواص آب هویچ آشنا شوید.

خوردن هویج برای میان وعده یک انتخاب مناسب با فیبر بالا است که باعث می شود در طول روز انرژی لازم به بدن برسد، نوشیدن آب هویج بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی مناسب را به بدن می رساند.

خواص آب هویچ

آب هویج و سیستم ایمنی

با مصرف آب هویج سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید تا بتوانید با ویروس های ناخوشایند مبارزه کنید. داشتن یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و خواب کافی، راه های عالی دیگر برای محافظت از بدن است.

آب هویج مقدار مناسبی از ویتامین C دارد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. بدن ما به تنهایی قادر نیست ویتامین C تولید کند، بنابراین باید مواد مغذی را از طریق مکمل ها یا مواد غذایی دریافت کرد

>>>بیشتر بخوانید:

خواص آب میوه های طبیعی و بهترین زمان مصرف آن

آب هویج و تقویت بینایی

هویج حاوی ویتامین A است که نه تنها یک آنتی اکسیدان قدرتمند است، بلکه یکی از مهمترین مواد مغذی برای چشم و تقویت بینایی است. کمبود ویتامین A می تواند باعث شب کوری و ایجاد لکه هایی بر روی چشم شود.

 تقویت بینایی

در بین تعداد زیادی از میان وعده های ناسالم، نوشیدن یک لیوان آب هویج می تواند احساس رضایت شخص را برآورده کند. یک فنجان آب هویج مقدار غافلگیرکننده ای پروتئین – بیش از دو گرم را فراهم می کند. همچنین شامل حدود دو گرم فیبر است. هر دو این مواد مغذی به فرد کمک می کنند که مدت زمان بیشتریاحساس سیری کند.

آب هویج و پوست سالم

آب هویج می تواند به بهبود سریعتر زخم ها کمک کند. به غیر از ویتامین A، آب هویج منبع غنی دیگری از آنتی اکسیدان مهم تقویت کننده سیستم ایمنی بدن یعنی ویتامین C است. تاثیر ویتامین C در بهبود زخم ها حائز اهمیت است زیرا برای تولید کلاژن، پروتئین اصلی موجود در پوست و بافت های همبند مورد نیاز است. و به عنوان یک آنتی اکسیدان، می تواند به جلوگیری از آسیب سلول در بدن نیز کمک کند.

آب هویج و کنترل فشار خون

پتاسیم ماده معدنی است که برای کمک به خنثی کردن اثرات سدیم و کنترل فشار خون شخص بسیار مهم است. از آنجا که آب هویج منبع بسیار خوبی از پتاسیم است، می تواند برای بدن بسیار مفید باشد.

کنترل فشار خون

آب هویج و کاهش نفخ

نوشیدن آب هویج می تواند با کاهش میزان گاز شکمی و افزایش ادرار نفخ را کاهش دهد.

آب هویج و کاهش کلسترول

خواص آب هویچ؛ نوشیدن آب هویج به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. آب هویج حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که نشان می دهد رابطه معکوس با کلسترول دارد. رژیم های غذایی پر پتاسیم معمولاً آنهایی هستند که کلسترول را کاهش می دهند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=19951

ثبت نظر

-