چلسی – لیورپول‌‌؛ نبرد قهرمان نقل‌وانتقالات و قهرمان لیگ برتر!

  • کد خبر : 194629
  • 30 شهریور 1399 - 9:14
چلسی – لیورپول‌‌؛ نبرد قهرمان نقل‌وانتقالات و قهرمان لیگ برتر!

به گزارش نیوز، اولین نبرد بین تیم‌های بیگ‌سیکس. در حساس‌ترین بازی از هفته دوم لیگ برتر انگلیس، چلسی که در نقل‌وانتقالات کولاک کرده میزبان لیورپول خواهد بود که قهرمان فصل گذشته است. داور این نبرد حساس که از ساعت ۲۰ آغاز خواهد شد، پل تیرنی است.

چلسی‌‌؛ تیم نو و باانگیزه
هیچ تیمی در نقل‌وانتقالات به اندازه چلسی فعال نبود. فرانک لمپارد تیمش را بعد از یک فصل نو کرد و حالا ترکیبی از جوان‌های باانگیزه و بازیکنانی باتجربه در اختیار دارد. آبی‌های لندن بی‌شک برای پیشرفت پله‌پله برنامه دارند. شاید این تیم در فصل جاری مدعی نخست قهرمانی نباشد اما به صدرنشینان نزدیک خواهد شد. فعلاً برای قضاوت زود است و امشب نبردی مهم با لیورپولِ قهرمان دارند. شاید سناریویی که پیش از شروع فصل جدید لیگ برتر نوشته شده را شاگردان لمپارد به سمتی دیگر ببرند. البته لمپارد کمی هم بدشانس است که چند بازیکنش به‌خصوص برخی بازیکنان جدید مثل زیاش، سیلوا و چیلول را امشب در اختیار نخواهد داشت. با این حال چلسی که در هفته نخست مقابل برایتون دیدیم می‌تواند به خط دفاعی لیورپول که این روزها مثل قبل ثبات ندارد، ضربه بزند.

لیورپول‌‌؛ حمله به جام از همین‌جا
خیلی زود تیم یورگن کلوپ به یک نبرد بزرگ رسید. فصل پیش لیورپول بعد از مسجل شدن قهرمانی‌اش به بزرگانی همچون منچسترسیتی و آرسنال باخت اما هرطور بود چلسی را برد. در مجموع نبردهای اخیر مقابل چلسی برای لیورپول به خوبی و خوشی تمام شده. لیورپول هفته نخست در دیدار مقابل لیدزیونایتد نشان داد هنوز هم در خط دفاعی مشکل دارد و با قدرت خط حمله امتیاز کامل بازی را گرفت. شاید جذب تیاگو کمی توازن و نظم بیشتر به خط میانی لیورپول بدهد و قرمزهای مرسی‌ساید از حالت تکرار خارج شوند. در هر صورت امشب حریفی دارند که می‌تواند برای‌شان دردسر ایجاد کند. این بازی خارج‌از‌خانه هم می‌تواند قهرمان فصل پیش را در مسیر تکرار قهرمانی بیندازد.

آخرین جدال
هفته یکی مانده به آخر فصل قبل، لیورپول در آنفیلد و در دیداری تماشایی ۵ بر ۳ چلسی را شکست داد. کیتا، آرنولد، واینالدوم، فیرمینو و چمبرلین برای لیورپول و ژیرو، آبراهام و پولیشیچ برای چلسی گلزنی کردند.
آمار بازی
۵۶) در ۵۶ نبرد لیگ برتری چلسی و لیورپول، آبی‌ها ۲۰ برد و قرمزها ۲۲ برد کسب کرده‌اند. ۱۴ بازی هم مساوی شده است.
۱۷) در ۴ بازی آخر چلسی و لیورپول ۱۷ گل ردوبدل شده است، یعنی ۴٫۲۵ گل به ازای هر بازی.
۴) لیورپول در ۴ بازی آخرش در لیگ برتر به چلسی نباخته. آخرین برد چلسی در لیگ برتر به ۲ سال و ۴ ماه پیش برمی‌گردد.
۱۳) چلسی آماری عالی در سال‌های اخیر مقابل مدافعان عنوان قهرمانی داشته. ۱۳ بازی بدون شکست. ۷ برد و ۶ تساوی.
۳) آبی‌های لندن ۳ بازی آخرشان را به لیورپول باخته‌اند. آخرین مرتبه‌ای که ۴ شکست متوالی مقابل لیورپول داشتند به سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ برمی‌گردد.
۱۵) لیورپول از وقتی قهرمانی‌اش در لیگ برتر فصل قبل قطعی شد، در ۸ بازی (۵ برد، یک تساوی و ۲ شکست)، ۱۵ گل دریافت کرد.
۳) روبرتو فیرمینو و ترنت الکساندر آرنولد هردو فرصت دارند تا اولین بازیکن لیورپول باشند که در ۳ بازی متوالی به چلسی گل می‌زنند.
۶) لیورپول بعد از پیروزی در تنها یک بازی از ۱۶ بازی ابتدایی در استمفوردبریج در دوران لیگ برتر، در ۱۲ بازی آخرش در زمین چلسی ۶ برد داشته. ۵ برد تحت هدایت یورگن کلوپ به دست آمده است.
۲۲) لیورپول که خودش مدافع عنوان قهرمانی است با ۲۲ برد، بیشترین پیروزی را مقابل قهرمانان فصل قبل داشته. چلسی با ۱۵ برد در رده بعدی است.
۶) چلسی ۶ بازی آخرش در استمفوردبریج را برده. آخرین مرتبه‌ای که تعداد بردهای متوالی‌شان در خانه به عدد ۷ رسیده، به سال ۲۰۱۷ تحت هدایت کونته برمی‌گردد.

مصدومان و محرومان
تیاگو سیلوا، حکیم زیاش، بن چیلول، بیلی گیلمور و کریستین پولیشیچ قطعاً نمی‌توانند در ترکیب چلسی بازی کنند. وضعیت سزار آسپلیکوئتا مشخص نیست، ولی تیمو ورنر با رفع مصدومیت جزئی احتمالاً در ترکیب آبی‌های لندن قرار خواهد گرفت. الکس اوکسلید چمبرلین و کاستاس تسیمیکاس هم مصدومان لیورپول برای جدال استمفوردبریج هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی: کپا، جیمز، کریستنسن، زوما، آلونسو، کانته، جورجینیو، هاورتس، لوفتوس‌چیک، مانت و ورنر
لیورپول: آلیسون، آرنولد، گومز، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، واینالدوم، صلاح، مانه و فیرمینو

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=194629

ثبت نظر

-