سمت‌های زیادی در پنتاگون همچنان خالی هستند

  • کد خبر : 19317
  • 17 اسفند 1398 - 14:12
سمت‌های زیادی در پنتاگون همچنان خالی هستند
به گزارش نیوز،

نشریه پولیتیکو در گزارشی به سمت‌های خالی باقی مانده در پنتاگون پرداخت و نوشت: تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سمت‌های زیادی در وزارت دفاع آمریکا همچنان خالی باقی مانده است.

اخبار سیاسی –در این گزارش با عنوان «پست‌های خالی غیرنظامی در پنتاگون رکورد زد» آمده است: شمار سمت‌های خالی در پنتاگون افزایش یافته است و قانونگذاران آمریکایی از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند که وزارت دفاع آمریکا افراد شایسته کافی برای مقابله با بزرگترین مشکلات امنیت ملی در اختیار ندارد. بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سخنگوی پنتاگون به پولتیکو، بیش از یک سوم همه سمت‌های غیرنظامی تأیید شده از سوی سنا در وزارت دفاع آمریکا اکنون خالی هستند یا مقامات موقت عهده‌دار این سمت‌ها هستند. از ۶۰ سمت بلندپایه، ۲۱ سمت فاقد مسئول دائمی است. برای ۱۳ سمت از جمله حسابرس مالی، مدیر سیاست مرتبط با امور فضایی و رئیس امور امنیت بین‌المللی هم هنوز نامزدی معرفی نشده است. قانونگذاران آمریکایی این هفته سوالاتی جدید را در ارتباط با مسائل غیرنظامی و نظامی در دوره ریاست جمهوری ترامپ مطرح کردند، زیرا این دولت با تصمیماتی در ارتباط با پایان دادن به جنگ افغانستان، مقابله با ایران و سرمایه گذاری در رقابت با چین و روسیه، مواجه است.

سناتور دموکرات «جک رید» عضو بلندپایه کمیته نیرو‌های مسلح سنا ، روز چهارشنبه از مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و همچنین ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سبب عدم توازن موجود، انتقاد کرد.

وی گفت: این سمت‌های خالی همچنان توانایی این وزارتخانه را برای پاسخگویی موثر به مشکلات امنیت ملی به چالش می‌کشند و سبب تضعیف فرایند تصمیم‌گیری می‌شوند، زیرا هیچ فردی برای این سمت‌ها هنوز انتخاب نشده است.

بخشی از چالش مرتبط با پر کردن این سمت‌های بلندپایه شامل این موضوع می‌شود که اداره کانیوزن کاخ سفید -که تحت هدایت یک فرد ۲۹ ساله وفادار به ترامپ قرار دارد- اکنون در تلاش برای اعمال کنترل‌های بیشتر در ارتباط با فرآیند نامزدی برای سمت‌ها در پنتاگون است. چهار مقام دفاعی و همچنین مقامات دولت ترامپ در گفتگو با پولتیکو اعلام کردند هنوز این دو نهاد نتوانسته‌اند بر سر انتخاب فردی برای جایگزینی جان رود به توافق برسند، کسی که مقام ارشد سیاسی پنتاگون بود تا این که در ماه فوریه مجبور به استعفا شد.

یک مقام دولت آمریکا با اشاره به رئیس دفتر کانیوزن ریاست جمهوری گفت: وزارت دفاع آمریکا فکر می‌کند کاخ سفید یک ماشین تأیید است. این وظیفه اسپر است که افرادی را برای این سمت‌ها تعیین کند و به عنوان رعایت نزاکت با کاخ سفید رایزنی می‌شود. شاید این موضوع در ارتباط با دیگر روسای سابق این دفتر صدق می‌کرد، اما اکنون جان مک انتی هدایت این دفتر را بر عهده دارد. این یک رایزنی است، اما کاخ سفید می‌خواهد نقشی مهم و قابل توجه در انتخاب افراد برای این سمت‌ها پیدا کند.  

یک شخص نزدیک به پنتاگون و کنگره اعلام کرد دفتر کاخ سفید کنترل کامل بر روند انتخاب کانیوزن در وزارت دفاع آمریکا را دارد و افرادی را که وفادار نیستند رد صلاحیت می‌کند. آن‌ها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که هیچ گونه نشانه‌ای از عدم وفاداری وجود ندارد. این یک کنترل کامل است. شما باید ۱۱۰ درصد از ترامپ حمایت کنید و آن‌ها غیر از این نمی‌خواهند. مشکل این است که آن‌ها نمی‌خواهند تا قبل از ماه نوامبر افراد و نامزد‌های کافی را شناسایی و تأیید کنند.

کارشناسان در حال صدور هشدار‌هایی در ارتباط با عدم توازن در بخش غیرنظامی ارتش هستند که این موضوع از زمان تدوین قانون اساسی آمریکا و همچنین از زمان حضور ماتیس در پنتاگون در سال ۲۰۱۷, یکی از ارکان دموکراسی در آمریکا را تشکیل می‌دهد. این موضوع همچنین در کانون گزارش سال ۲۰۱۸ در ارتباط با راهبرد دفاع ملی قرار داشت که دکترین دستورالعمل پنتاگون است.

«مارا کارلین» مقام سابق پنتاگون در دوران ریاست جمهوری اوباما اذعان کرد تعداد سمت‌های خالی و حضور افراد سرپرست در این سمت‌ها  از نظر تاریخی قابل توجه است.

شمار زیادی از سمت‌هایی که فاقد مدیر هستند طی ماه‌ها خالی بوده‌اند. نقش مشاور وزیر دفاع در امور امنیت بین المللی از زمان استعفای رابرت کارم در نوامبر سال ۲۰۱۸ توسط یک مقام به صورت موقت پر شده است.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=19317

ثبت نظر

-