۲ فیلم تلخ از بی تفاوتی مردم کشورمان به بیماران کرونایی در خیابان

  • کد خبر : 18849
  • 17 اسفند 1398 - 1:41
۲ فیلم تلخ از بی تفاوتی مردم کشورمان به بیماران کرونایی در خیابان

به گزارش نیوز، ۲ ویدیو جداگانه در فضای مجازی منتشر شده است که در آن تصاویری از یک مرد جوان و مردی میانسال را نشان می دهد که در خیابان روی زمین افتاده اند و مردم در حال گرفتن فیلم از آنها هستند و درباره ابتلای آنها به کرونا حرف می زنند.

این ۲ ویدیو که مشخص نیست مربوط به کدامیک از استان های کشور است بی تفاوتی مردم و عابران را نشان می دهد که از تماشای این صحنه ها به راحتی عبور می کنند و فقط تعداد معدودی هستند که پیشنهاد تماس با پلیس با اورژانس را مطرح می کنند.

در یکی از ویدیوها دیده می شود یک جوان که از تیپ و ظاهرش مشخص است کارمند بوده پشت یک خودرو بیهوش افتاده است و برخی عابران با دیدن این صحنه عبور می کنند و در ویدیویی دیگر مرد میانسال دیده می شود که روی زمین افتاده و از شدت سرفه نفسش بالا نمی آید.

لازم به ذکر است پایگاه خبری نیوز محتوای این فیلم ها را تکذیب یا رد نمی کند ولی نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که چرا مردم با دیدن این صحنه های تلخ به سادگی عبور می کنند در حالیکه در گذشته های نه چندان دور حس همدلی و وحدت به قدری میان مردم بالا بود که به سادگی از کنار صحنه های دلخراش نمی گذشتند و تحت هر شرایطی که بودند به داد جان یکدیگر می رسیدند.

از نگاه جامعه شناسی وقتی انسجام اجتماعی و همدلی کاهش پیدا کند قطعا مردم خودخواه و خودپسند می شوند و فقط برای نجات جان خود تلاش می کنند و در جامعه ای که فداکاری و نجات جان انسان ها نادیده گرفته شود نمی توان توقع داشت در مواقع بحران به فریاد یکدیگر برسند و هموطنان خود را از آسیب و بلا نجات دهند.

کاهش ارزش های اجتماعی ، کاهش باورهای دینی و… سبب افزایش میل به خودپرستی و خودخواهی شده است که در چنین مواقع و سوانحی هر فردی به دنبال نجات جان خود است که این کاهش انسجام اجتماعی و همدلی آفت جوامع بزرگ به حساب می آید و انسانیت در حال فراموش شدن است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=18849

ثبت نظر

-