از آثار مهم سوگواری بر امام حسین(ع) پاک شدن نفس و جان انسان است/ همسایگان خداوند در دارالسلام چه کسانی هستند؟

  • کد خبر : 188282
  • 25 شهریور 1399 - 6:34
از آثار مهم سوگواری بر امام حسین(ع) پاک شدن نفس و جان انسان است/ همسایگان خداوند در دارالسلام چه کسانی هستند؟

به گزارش ، آیت‌الله «محمدعلی جاودان در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین آثار و نتایج ماه محرم و سوگواری برای امام حسین(ع) پاک شدن نفس و جان انسان است.

آیت‌الله جاودان افزود: اگر انسان بتواند این پاکی و طهارت ناشی از سوگواری برای امام حسین(ع) را با پرهیز از گناه حفظ کند و آن را به معنویت ماه مبارک رمضان وصل کند می‌تواند به مرحله بالاتر از تزکیه نفس دست یابد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عمل صالح سبب طهارت و پاکی نفس می‌شود، ابراز کرد: طهارت و پاکی انسان با عمل صالح آغاز می‌شود، اگر شخص اعضا و جوارح خود را از آلودگی گناه حفظ کند و تنها به عمل صالح مشغول باشد، می‌تواند طهارت و پاکی نفس خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه هرکس عمل صالح و پاک را انجام دهد شرح صدر پیدا می‌کند، اظهار کرد: انسان برای انجام اعمال صالح همواره باید محاسبه نفس داشته باشد که هر عملی را بدون حساب و کتاب انجام ندهد.

استاد حوزه علمیه درباره هدایت خاص الهی، بیان کرد:‌ وقتی انسان در ماه‌هایی همچون محرم یا ماه مبارک رمضان بر اعمال خود بیشتر مراقبت کرده و عمل صالح انجام دهد که نفس خود را پاک و طاهر کند خداوند به او شرح صدر داده و هدایت خاص خود را شامل حال او می‌کند.

آیت الله جاودان با بیان اینکه برای پاکی و طهارت نفس انسان باید استقامت و ایستادگی و صبر داشته باشد، عنوان کرد: ایستادگی و استقامت بر انجام عمل صالح به مرور بر جان و روح انسان نفوذ کرده و آن را پاک و طاهر می‌کند، همین طهارت و پاکی نفس انسان را به صراط مستقیم هدایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بهای هدایت خاص الهی مراقبت و محاسبه نفس است، گفت: هدایت خاص برای کسانی که طالب آن باشند، چنین افرادی بر اعمال و رفتار خود مراقبت دارند و شرح صدر پیدا می‌کنند، به واسطه همین عوامل به اذن الهی وارد دارالسلام خواهند شد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد:‌ آنان که به دارالسلام وارد می‌شود در حقیقت همسایه خداوند متعال می‌شوند و خداوند آنها را به صورت خاص سرپرستی می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=188282

ثبت نظر

-