سرمقاله| با اسکوچیچ به جام جهانی و در جام جهانی صعود می‌کنیم؟

  • کد خبر : 1880
  • 21 بهمن 1398 - 5:41
سرمقاله| با اسکوچیچ به جام جهانی و در جام جهانی صعود می‌کنیم؟

نیوز/ فرهاد اشراقی؛ در فدراسیون فوتبال آن‌هایی که باید در مورد انتخاب اسکوچیچ توضیح بدهند، هیچ حرفی نمی‌زنند. از ساکت که همیشه ساکت است گرفته تا بهاروند که خودش در تلویزیون گفت من ۲ ماه دیگر اینجا نیستم! مسئله اینجاست که اسکوچیچ را انتخاب کرده‌اند، اما هیچ‌کس نمی‌گوید من انتخاب کرده‌ام. در واقع هیچ‌کس زیر بار این انتخاب پرریسک نمی‌رود و فقط سخنگوی فدراسیون خبر اسکوچیچ را اعلام کرد و…
باور کنید آن‌قدر که انتخاب سرمربی تیم ملی مهم بود، انتخاب رئیس فدراسیون مهم نیست. انتخاب ما برای تیم ملی وقتی حساس‌تر شد که بحرین و عراق را باختیم و حالا در دور برگشت «باید» آن‌ها را ببریم و تازه بعد از آن کار اصلی شروع می‌شود. ۸ سال کفاشیان رئیس فدراسیون بود که در اکثر آن سال‌ها کارلوس کی‌روش روی نیمکت نشست، اما بعد از آن ما به ویلموتس رسیدیم و حالا هم به اسکوچیچ که البته شاید مربی بدی نباشد، اما در حد تیم ملی ایران نیست. تیمی که وقتی در گروه اسپانیا و پرتغال و مراکش صعود نکرد همه به آن حمله کردند و گفتند ما باید صعود می‌کردیم! حالا سؤال مهم اینجاست که آیا به فرض صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ما در جام جهانی با اسکوچیچ از گروه‌مان صعود می‌کنیم؟
مردم ما همان مردم هستند با همان سطح توقعات. کارشناسان هم که کی‌روش و برانکو را قبول نداشتند چه رسد به اسکوچیچ. البته ترکیب تیم ملی تقریباً مشخص است، ولی با تمام این حرف‌ها انتخاب اسکوچیچ نگران‌کننده است و تردید‌های زیادی در مورد این انتخاب وجود دارد. متأسفانه کسی هم نیست دلایلی منطقی برای گزینش اسکوچیچ اعلام کند. شاید هم مسئولان فوتبال (که وزیر گفته در این مورد اختیار تام داشتند) خودشان خیلی امیدوار نیستند تیم ملی به جام جهانی صعود کند و به همین خاطر یک مربی ارزان قیمت را با قرارداد سه مرحله‌ای انتخاب کرده‌اند که فقط این نیز بگذرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=1880

ثبت نظر

-