پایان کابوس ۲۵ مهاجر پس از ۴۰ روز سرگردانی در دریا

  • کد خبر : 187905
  • 24 شهریور 1399 - 20:37
پایان کابوس ۲۵ مهاجر پس از ۴۰ روز سرگردانی در دریا

به گزارش نیوز، این ۲۵ مهاجر که بیشتر از یک ماه در دریا سرگردان بودند، به دلیل وضعیت نامطلوب سلامتی‌شان اواخر روز شنبه اجازه ورود به شهر بندری پوزالوی سیسیل واقع در جنوب ایتالیا را گرفته و با پیاده شدن از کشتی به این “کابوس” ۴۰ روزه پایان دادند.

سازمان غیرانتفاعی خیریه “Mediterranea” پس از پیاده شدن مهاجران از کشتی اعلام کرد: طولانی‌ترین و شرم‌آورترین توقف در تاریخ دریانوردی اروپا به پایان رسید.

این مهاجران روز جمعه در سواحل مالت از کشتی Maersk Etienne به یک کشتی خیریه ایتالیایی “Mare Jonio”، تحت مدیریت سازمان خیریه Mediterranea منتقل شدند.

پس از این انتقال اعلام شد مهاجران در این کشتی در شرایط روحی-جسمی وخیمی هستند که ماندن آن‌ها را در تانکر غیرممکن می‌سازد و به همین دلیل در نهایت روز شنبه با ورود آنها به خاک ایتالیا موافقت شد.

خدمه “Maersk Etienne” در تاریخ چهارم اوت، این مهاجران از جمله یک زن باردار را از یک لنج چوبی که روزها در دریا بود و بلافاصله پس از عملیات نجات غرق شد، نجات دادند.

طبق گفته “Maersk Tankers”، مجری Maersk Etienne ، مقامات مالت، ایتالیا و لیبی هیچ کدام اجازه ورود این مهاجران را به سواحل خود نداده بودند.

این سازمان خیریه با بیان اینکه این انسداد ۴۰ روزه غیر قابل تحمل است، از کشورهای اتحادیه اروپا خواست همچنین راه‌حلی برای تقریباً ۳۰۰ مهاجر دیگر که در حال حاضر توسط یک سازمان غیرانتفاعی اسپانیایی موسوم به “Open Arms” در آب‌های این منطقه اداره می‌شود، ارائه دهند.

بنا بر گزارش رویترز، برای سال‌ها ایتالیا مسیر اصلی صدها هزار پناهجو و مهاجران دیگر به اروپا بوده است، همچنین ساحل غربی لیبی یک نقطه عزیمت اصلی برای مهاجران آفریقایی است که امیدوارند از آنجا به اروپا برسند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=187905

ثبت نظر

-